دستیابی روستای کانی به عنوان روستای پاک جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46116
ساعت 11:00 شنبه 15 ارديبهشت 1397
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از انتخاب روستای کانی به عنوان روستای پاک در جشنواره " جزیره سبز، روستای پاک" توسط هیئت داوران خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی گفت: در این جشنواره هیئت داوران که شامل ۹ گروه از کارشناسان آگاه به مسائل محیط زیستی بودند با مدنظر قراردادن شاخص های کمی و کیفی از پیش تعیین شده برای ارزیابی روستاها اعزام شدند.
وی ادامه داد: وضعیت پاکسازی مبادی ورودی روستاها، وضعیت نظافت معابر،  نخاله های موجود و ماندگاری آنها، سطل های زباله، وضعیت ظاهری و نگهداری فضای سبز از قبیل هرس، آبیاری درختان و درختچه ها و وضعیت پاکسازی مبادی دسترسی به سایت های گردشگری موجود در هر روستا از جمله مهم ترین شاخص های ارزیابی روستاها بود و در نهایت روستای کانی توانست رتبه برتر در دستیابی به این شاخص ها را به خود اختصاص دهد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: همچنین در یکی دیگر از برنامه های این جشنواره بین شرکت کنندگان در هر روستا قرعه کشی شد و به نفرات برگزیده یک دستگاه دوچرخه از طرف سازمان منطقه آزاد قشم به اهدا می شود.
وی خاطر نشان کرد در این جشنواره  مسائل و ‌مشکلات موجود در روستاها جهت رسیدگی و پیگیری توسط هیئت داوران منعکس شد و به منظور ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست شهری و روستایی و پاکسازی محل زندگی جزیره نشینان، این طرح با مشارکت خوب شهروندان و روستائیان جزیره، ادامه دار خواهد بود.
جشنواره "جزیره سبز، روستای پاک" همزمان با روز زمین پاک در سراسر جزیره قشم برگزار شد و تمامی ساکنین جزیره در یک بسیج همگانی به پاکسازی روستاها و سواحل پرداختند.

شناسه خبری: 46116

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو