قشم عهده دار ماموریت بین المللی در توسعه ژئوپارک های یونسکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46111
ساعت 10:40 شنبه 15 ارديبهشت 1397
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ماموریت و جایگاهی مهمی که شبکه جهانی ژئوپارک ها در یونسکو برای ژئوپارک قشم متصور شده را انگیزه ای قوی در ترویج و ارتقای مفاهیم ارزشمند ژئوپارک ها و تلاش برای توسعه آنها در ایران و منطقه دانست.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی گفت: توان مدیریتی و کارشناسی به کمک همراهی و نهادینه شدن اصول توسعه در بین مردم، عامل اصلی موفقیت ژئوپارک جهانی قشم است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: سه سال پیش ژئوپارک قشم شرایط سخت و نا امیدکننده ای داشت و در حالیکه اغلب کارشناسان بازگشت آن را به شبکه جهانی ژئوپارک ها غیرممکن می دانستند، در یک اقدام جسورانه و حساب شده موفق شدیم به کمک همراهی متخصصین و مردم همراه جزیره، ژئوپارک جهانی قشم را به ثبت برسانیم.
مومنی حفظ کیفیت، ارتقای سطح فعالیت ها، تداوم توسعه متوالی و ساختاری و هرآنچه موجب می شود ژئوپارک بهتر از دیروز باشد را جزو مهمترین اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد.
وی اظهار داشت: سه مفهموم ازرشمند حفاظت از انواع گوناگون میراث به ویژه میراث زمین شناختی، عمومی سازی و آموزش مفاهیم علوم زمین به همگان و توسعه اقتصاد محلی برمبنای گردشگری زمین شناختی از جمله مهمترین اهداف این سازمان در ارتقای ژئوپارک است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:  امیدواریم با پشتوانه و عزم ملی و همراهی مردم و مسئولان جزیره ژئوپارک جهانی قشم به عنوان الگویی موفق برای ژئوپارک های جهان به مسیر خود ادامه دهد.

شناسه خبری: 46111

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو