احداث فرودگاه ظرفیت های منطقه آزاد ارس را افزایش می دهد

استاندار آذربایجان شرقی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصاد کشور با مسئولین استان آذربایجان شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: احداث فرودگاه یکی از نیازهای اصلی منطقه آزاد ارس است و ظرفیت های منطقه آزاد ارس را افزایش می دهد.

به گزارش فرینا، مجید خدابخش عنوان کرد: احداث فرودگاه یکی از نیازهای اصلی منطقه آزاد ارس است و نبود فرودگاه باعث شده است که منطقه آزاد ارس از بسیاری از مزیت ها محروم بماند. 
وی افزود: در کنار احداث فرودگاه، طرح توسعه راه آهن جلفا به سمت کشورهای همسایه و اروپا نیز می تواند جلفا را به عنوان یکی از مناطق برتر ترانزیتی دنیا مطرح کرده و این طرح توجیه اقتصادی و درآمد بالایی به همراه دارد. 
خدابخش اظهار کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از نوسان قیمت ارز به مشکل برخورده اند و این موضوع می تواند به ضرر سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی در کشور باشد. 
وی تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا به صنایعی که از این مشکل رنج می برند، کمک کند تا بتوانند بدون مشکل به کار خود ادامه دهند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از معضلات این روزهای فعالیت های اقتصادی، سرمایه در گردش است و این موضوع برخی از ضعف های بانک ها در تامین این هزینه را مشخص می کند. 
وی در پایان گفت: بنگاه های بزرگ، تجار و واردکننده های کلان باید به دلار 4200 تومانی اعتماد کنند تا در ادامه بازار نیز با قبول این قیمت، به حرکت درآمده و اشتغال و تولید داخلی از مشکلات این روزها رهایی پیدا کند. 
نشست رییس و اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصاد کشور با حضور مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فرود عسکری رییس گمرک کشور، مسئولان استان آذربایجان شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس در این منطقه برگزار شد.
​​​​​​​در این نشست سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس نیز حضور داشته و از نزدیک مشکلات و موانع موجود را با هیات اقتصادی در میان گذاشتند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.