قشم، جزیره تعاون گرا و پیشرو در تحقق اهداف ایجاد مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45996
ساعت 17:33 شنبه 1 ارديبهشت 1397
معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها گفت: قشم یک جزیره بین المللی و در مسیر صحیح کارکرد یک منطقه آزاد در حال پیشروی است، هدف تعاونی دستیابی به توسعه و پیشرفت اقتصاد مردم است و قشم به عنوان یک جزیره تعاون گرا، رسیدن به این هدف را محقق نموده است.


به گزارش فرینا، سید حمید کلانتری در نشستی که به منظور عقد تفاهم نامه همکاری بین وزارت کار ‌و‌ رفاه اجتماعی و سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، بیان کرد: جزیره قشم یک جزیره بین المللی است که در مسیر صحیح کارکرد یک منطقه آزاد در حال پیشروی است و با شناسایی قابلیت ها و مزیت های نسبی منطقه ای می تواند به پیشرفت بیشتری دست یابد.
وی از ایجاد کانون های توسعه به عنوان بهترین سرمایه آینده یاد کرد و ادامه داد: بهترین سرمایه آینده از نظر امنیت، حاکمیت، توسعه، رفع فقر و اشتغال ایجاد کانون های اشتغال است و تشکیل تعاونی می تواند همان کانون توسعه در جزیره قشم محسوب شود.
معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها گفت: بر اساس بازدیدی که در روز گذشته صورت گرفت، شاهد فعالیت تعاونی های جزیره قشم در بخش های متنوعی چون گردشگری، شیلات و صنایع دستی بودیم که حاصل تجربیات و خوش فکری مدیرعامل منطقه آزاد قشم در توجه به توسعه همه جانبه در سطح جزیره می باشد.
وی ادامه داد: همراهی مردم قشم با طرح تحول و توسعه یک نقطه قوت برای دستیابی به این امر با برنامه ریزی است. با بررسی توانمندی های تولیدی و فرهنگی در هر روستا می توان نقشه توسعه را با توجه به قابلیت های آن روستا طرح ریزی نمود.
معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها تاکید کرد: با توسعه فنی و حرفه ای و آموزش مهارت های لازم در رشته هایی مانند شیلات و گردشگری که از ظرفیت های این منطقه است می توان روش های ارائه خدمت به بازار هدف را به شیوه ای نوین جهت دهی کرد.
به گفته کلانتری، برای کمک به مبحث مهاجرت معکوس و بازگشت به روستاها که در قشم اتفاق افتاده است، همه روستاها باید در جهت توانمندی هایشان آموزش های مهارتی کسب کنند و با برقراری پیوندهای بین روستایی و ایجاد تعاونی دهیاری ها خدمات مشترکی ارائه دهند.
وی با اشاره به مزیت ورود و فعالیت تعاونی های صادراتی به مناطق آزاد افزود: تعریف کلمه تعاونی، سازماندهی مردم و تعریف حقوقی از روابط مردمی که می توانند با هم کار کنند و فعالیتی اجتماعی-اقتصادی را شکل دهند با نگاهی مشارکتی، سودآور و توسعه ای است بنابراین حضور تعاونی صادراتی به توسعه بخش تعاون در این مناطق با توجه به رویکرد مناطق آزاد، کمک خواهد کرد.
معاون وزیر تعاون، کار ‌و‌ رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها در پایان عنوان کرد: هدف از تشکیل تعاونی، دستیابی به توسعه و پیشرفت اقتصاد مردم است و قشم به عنوان یک جزیره تعاون گرا، رسیدن به این هدف را محقق نموده است.
سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، در اولین روز از سفر دو روزه خود به استان هرمزگان، ظهر 28 فروردین 97 از طریق فرودگاه بین المللی قشم وارد منطقه آزاد قشم شد و  از شركت تعاوني كشتي سازي مدكندآلوي قشم، كاشانه مهمان کلودنگ در روستای دهخدا، و کاشانه مهمان های طبل و شركت تعاوني پرورش ميگو مرواريد شكيل قشم بازدید کرد.
وی در ادامه بازدید خود با حضور در عمارت کلاه فرنگی سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه همكاري با حمیدرضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان را امضا نمود.

شناسه خبری: 45996

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو