جزیره پاکیزه ارمغان کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45857
ساعت 17:34 يکشنبه 19 فروردين 1397
رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، جزیره ای پاکیزه در ایام پرتردد نوروز را ارمغان زحمات کارکنان و پاکبانان بی مدعای این کمیته برای مسافران و گردشگران دانست.

به گزارش فرینا، در آخرین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که به بررسی عملکرد کمیته های دهگانه پرداخته شد، تورج امانی خدمات این کمیته را در سه دوره کاری پیش از نوروز، در ایام نوروز و فعالیت های پس از آن تقسیم بندی کرده و توضیح داد: فعالیت های انجام شده در کمیته خدمات شهری و روستایی در سه بخش تقسیم بندی شد که بخش اول آن مربوط به اقداماتی در جهت آماده سازی فضای شهری برای استقبال از مهمانان نوروزی بود.
وی از آماده سازی کمپ ها، آسفالت معابر شهری، نصب المان های شهری، اصلاح هندسی معابر، تعمیر و بازسازی اماکن عمومی، تعمیر و بازسازی سرویس های بهداشتی ثابت و پرتابل و توسعه فضای سبز به عنوان بخشی از اقدامات پیش از نوروز نام برد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت های نوروزی این کمیته، گفت: نظافت و جمع آوری زباله ها، فعالیت های عمرانی، پشتیبانی و آبرسانی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، آتش نشانی، تنظیف و تخلیه سرویس های بهداشتی، حفظ و نگهداری فضای سبز، سد معبر وجلوگیری از تخلفات از اقدامات عمده انجام شده در ایام نوروز به منظور رسیدگی به نظافت و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران بود.
وی در توضیح بیشتر افزود: احداث 48 چشمه سرویس بهداشتی در پارک زیتون همچنین احداث پارکینگ موقت در جزایر ناز به مساحت پنج هزار مترمربع به گنجایش حدوداً 400خودرو، در خصوص جهت دهی به اسکان موقت در کمپ پارک ها و فراهم نمودن امکانات رفاهی برای گردشگران نوروزی در این ایام به انجام رسید.
تورج امانی ادامه داد: با توجه به استقرار مسافران و گردشگران نوروزی در کمپ پارک ها، آبرسانی به 35 منبع آب نصب شده در اماکن توسط 6 دستگاه تانکر آبرسان انجام گردید. حجم آبرسانی سه هزار و 390 متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته 38 % افزایش نشان می دهد. پیک کار توزیع آبرسانی روزهای سوم لغایت نهم فرودین ماه به طور متوسط روزی 260 متر مکعب آبرسانی بوده است.
رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از جمع آوری سه هزار و 251 تن زباله و نخاله در این ایام خبر داد و عنوان کرد: با توجه به 33  هکتار فضای سبز شهری و توسعه کمپ پارک ها، حدوداً300 نیرو همراه با 9 دستگاه خودرو بصورت شبانه روزی برای حفظ و نگهداری این فضا فعالیت داشته اند.
 امانی به فعالیت ناوگان و پرسنل آتش نشانی به صورت شبانه روزی اشاره کرده و ادامه داد: 15 تن از نیروهای آتش نشانی در دو شیفت کاری همراه با یک مسئول و هشت دستگاه خودرو در بندر لافت، شهر درگهان و شهر قشم مستقر بودند.  
وی از سد معبر به عنوان یکی از پدیده های ناهنجار در سطح شهر نام برد و گفت: در ایام نوروز و با توجه به ازدحام جمعیت، ماموران خدمات شهری سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ایجاد محیطی زیبا و رفع سد معبر به منظور سهولت در تردد عابرین، درصدد رفع این مشکل برآمدند.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این اقدامات، فعالیت های پس از نوروز این کمیته شامل نظافت، پاکسازی و جمع آوری زباله و نخاله های به جای مانده،  نظافت و پلمپ سرویس های بهداشتی و آبخوری های مازاد، جمع آوری و انتقال سرویس های بهداشتی پرتابل خواهد بود.

شناسه خبری: 45857

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو