بازدید بیش از ۳۳۶ هزار نفر از ظرفیت های گردشگری قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45779
ساعت 15:27 سه شنبه 14 فروردين 1397
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ششمین روز بهار ۹۷ تعداد ۳۳۶ هزار و ۵۲ تن از طرفیت های گردشگری جزیره بازدید کردند.

به گزارش فرینا، رسول اکبری اعلام کرد: طی این مدت سه ظرفیت ارزشمند محیط زیستی قشم همچون جنگل دریایی حرا با ۶۲ هزار و ۵۶۹ تن، جزایر ناز با ۵۷ هزار و ۲۰۰ و دلفین های هنگام هم با ۵۶ هزار و ۷۲۸ بازدیدکننده در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند.
به گفته او، ساحل شیب دراز محل تخم گذاری لاک‌پشت های پوزه عقابی به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های محیط زیستی قشم  با یک هزار و ۱۰۶ تن، کمترین تعداد بازدید کننده را داشته است.
این مسئول سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به چهار سایت ویژه ژئوپارک جهانی قشم، افزود: طی مدت یاد شده ۱۸ هزار و ۳۰۲ تن از دره ستاره ها، ۱۷ هزار و ۵۶۵ گردشگر از ویژگی های تنگه چاهکوه و پنج هزار و ۲0۷ مسافر از طولانی ترین غارنمکی جهان در قشم بازدید کردند.
وی ادامه داد: با توجه به آغاز به کار موزه ژئوپارک شهر قشم از اول فروردین ۹۷، طی ۶ روز گذشته تنها دو هزار و ۶۹۳ تن از این موزه دیدن کردند.
رسول اکبری با اشاره به  ظرفیت های حوزه میراث فرهنگی قشم، گفت: ۲۵ هزار و ۶۵۴ گردشگر از چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت و  ۱۹ هزار و ۹۴ تن از غارهای خوربس و چهار هزار و ۷۵۸ مسافر هم از قلعه پرتغالی های شهر قشم دیدن کردند.
به گفته وی، مسافران قشم در سفر به این جزیره از مراکز تفریحی این‌ منطقه هم غافل نشدند و هشت هزار و ۱۸۶ گردشگر از تنها پارک کروکودیل خاورمیانه در قشم،  سه هزار و ۱۶۷ تن از کلوپ های غواصی، دو هزار و ۱۱۷ تن از کشتی های تفریحی و ۹۳۰ مسافر هم از تفریحات هوایی در جزایر ناز استفاده کردند.
به گفته معاون  فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ، 50 هزار و ۷۷۶ گردشگر هم با حضور در غرفه های ویژه صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره قشم، مبلغ ۱۲۹ میلیون و ۳۹۳ هزار ریال از محصولات ارزشمند صنایع دستی خریداری کردند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو