جهش قشم به سوی یک جزیره تمام الکترونیک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45761
ساعت 13:34 سه شنبه 14 فروردين 1397
مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی پروژه فیبر نوری و تامین بخشی از اینترنت کشور از طریق جزیره قشم در سال 1397، خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی گفت: با قول مساعد محمود واعظی، رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری، پروژه فیبر نوری قشم-عمان در سال 1397 در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
وی افزود: با افزایش زیرساخت ها در سال قبل، امکان انتقال اطلاعات از جزیره قشم به سرزمین اصلی فراهم شده و قشم بزودی به شاهراهی برای ورود اینترنت به کل کشور تبدیل خواهد شد.
مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه، خدمات بزرگی از جمله مرکز داده ها و موارد دیگری به همراه خواهد داشت که تاثیر بسزایی در رشد جزیره دارد و باید بگویم در حال حاضر شرایط آوردن اینترنت جهانی به قشم و انتقال آن به کشور برای ما مهیاست.
وی از اجرای پروژه فیبر نوری به عنوان انقلابی در حوزه فن آوری ارتباطات و اطلاعات یاد کرد.
مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم به پروژه شهروند الکترونیک که در سال گذشته رونمایی شد، اشاره کرد و افزود : در سال 97 بیشتر فعالیت های جزیره از جمله خدمات سازمان منطقه آزاد قشم، خدمات حمل و نقل، رزرو و ... با ارتقا در حوزه شهروند الکترونیک، به صورت کامل الکترونیکی و آنلاین خواهد شد.
محمدرضا عباسی در ادامه این نشست زنده تلویزیونی بیان کرد: کارت قشموندی دارای خدمات خاصی بود که در سال جدید ارتقا بیشتری یافته و نقطه عطفی برای شروع پروژه کشوری کارت ملی هوشمند، خواهد بود.
وی از شروع به کار این پروژه در اردیبهشت ماه 97 خبر داد و بیان کرد: طرح شهروند الکترونیک در 26 حوزه متفاوت و برای همه فعالیت های شهروندی از قبیل کارت سلامت، کارت تحصیلی، خرید و خدمات متفاوت دیگر تعریف شده است.
محمدرضا عباسی در پایان با ابراز امیدواری برای رسیدن به این اهداف و ارتقا بیشتر سطح خدمات جزیره از تلاش همکارانش در آماده سازی زیرساخت ها و مطالعات کاربردی قدردانی کرد و آمادگی جزیره قشم برای جهش به سوی یک جزیره تمام الکترونیک را اعلام نمود.

شناسه خبری: 45761

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو