افزایش ۸۰ درصدی کد فعال فوریت های پزشکی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45754
ساعت 13:34 سه شنبه 14 فروردين 1397
رییس کمیته بهداشت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش بیش از ۸۰ درصدی کد فعال فوریت های پزشکی قشم طی ایام نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی در خصوص افزایش خدمات شبکه بهداشت و درمان در ایام نوروز 97، گفت: تعداد کدهای فعال فوریت های پزشکی قشم از  7 کد به 12 کد افزایش یافته است و طی ایام نوروز خدمت رسانی به گردشگران و ساکنان جزیره به بهترین شکل انجام می شود.
وی افزود: در حال حاضر 10 دستگاه آمبولانس زمینی با 6 نفر نیروی پزشکی در هر آمبولانس، در سطح جزیره آماده ارائه خدمات  هستند.
به گفته او، دو دستگاه آمبولانس در شهر قشم، دو دستگاه در  درگهان و در هر یک از اسکله لافت، شهر سوزا، روستای دولاب، طبل، رمکان و مد کندالو هم یک دستگاه آمبولانس استقرار یافته که منطقه فعالیتی خود را پوشش خواهند داد.
بهزادی به حضور یک فروند بالگرد برای انتقال بیماران به داخل و خارج استان در صورت نیاز، اشاره کرد و ادامه داد: 2 فروند آمبولانس دریایی برای خدمت رسانی بین جزایر قشم، هرمز و لارک آماده شده که به عنوان اولین آمبولانس دریایی در کشور مطرح هستند.
حمیدرضا بهزادی ضمن اعلام آمادگی کامل تیم پزشکی بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، گفت: این بیمارستان با کلیه متخصصان اعم از مغز و اعصاب، داخلی، عفونی، مجاری و کلیه به همراه اکیپ درمانی خود در خدمت گردشگران نوروزی و ساکنان جزیره است.
رئیس کمیته بهداشت ستاد سفر قشم ادامه داد: درمانگاه خلیج فارس در روستای جی جیان که با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شده با دارا بودن متخصص طب اورژانس، داخلی، پزشک عمومی، بخش رادیولوژی، داروخانه و یک دستگاه آمبولانس در غرب جزیره، همچنین سایر مراکز بهداشتی در روستاها به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات در حوزه درمان هستند.
وی از استقرار 8 اکیپ بازرسی در شهرها و روستاها برای نظارت و بازرسی بر مراکز بهداشتی، مراکز عرضه غذا، رستوران ها، و ... خبر داد و عنوان کرد: 4 اکیپ بازرسی بهداشت محیطی به شهر قشم و 4 اکیپ به روستاها اختصاص یافته که از 8 صبح تا 1 بامداد بر نحوه سلامت و بهداشت اماکن و اغذیه فروشی ها با هدف سلامت مردم  تلاش می کنند.

شناسه خبری: 45754

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو