نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در چابهار افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45652
ساعت 14:59 سه شنبه 22 اسفند 1396
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در منطقه آزاد چابهار با حضور مدیرعامل، شماری از مسولان محلی و قشرهای مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف ارتقای مشارکت های اجتماعی، ایجاد اشتغال و درآمدزایی، تولید برای جامعه محلی، معرفی هنر زنان و مردان بلوچ و ایجاد فضای مناسب برای بازدید سرمایه گذاران و گردشگران راه اندازی شده است.
طاهره شهرکی افزود: در این مکان دوره های تخصصی، تجاری سازی و آموزش ساخت صنایع دستی و دوره های آموزشی مهارت و کسب و کار برگزار و برای شرکت کنندگان گواهینامه صادر می شود.
وی بیان کرد: ساخت و تجهیز کارگاه های تولیدی صنایع دستی و تامین مواد اولیه آن بر عهده سازمان منطقه آزاد چابهار است تا از این طریق بتوان فضای مناسب برای فروش محصولات ایجاد و به رونق کسب و کار کمک کرد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این نمایشگاه بستری مناسب برای عرضه محصولات تولیدی صنایع دستی فراهم شده است و برای عده ای از زنان و مردان هنرمند که توان اجاره و هزینه کلان برای مکان عرضه و فروش صنایع غذایی را ندارند می تواند قوت قلبی برای رونق کسب و کار و اشتغال آنان باشد.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار 122 نفر از صنعتگران سیستان و بلوچستان در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: همچنین حدود 900 اثر از رشته های مختلف نظیر صنایع دستی ساخته شده از صدف، سوزن دوزی بلوچی، البسه زنان بلوچ، حصیربافی، سفال کلپورگان، سفال هلنچکان قصرقند و زیور آلات محلی و انواع دکوری خانه برای فروش عرضه شده است.
شهرکی اظهار داشت: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان برای اعطای هدایا و تهیه جوایز می توانند از محصولات تولیدی انواع صنایع دستی منطقه آزاد چابهار استفاده کنند تا بتوان صنعتگران را به ادامه فعالیت و تولید بیشتر دلگرم کرد.

شناسه خبری: 45652

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو