اولين نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45618
ساعت 14:45 يکشنبه 20 اسفند 1396
اولين «نشست شوراي راهبردي بانوان مناطق آزاد كشور» به ریاست معصومه حجتی مشاور امور بانوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، این نشست که با محوریت «رویکرد برنامه محوری در حوزه زنان و خانواده» و با هدف شناخت وضعیت و ارتقاء و بهبود جایگاه زنان در مناطق آزاد برگزار شد نمایندگانی از حوزه زنان سازمان های مناطق آزاد کشور حضور داشتند.

ارائه گزارش عملكرد اقدامات و فعاليت هاي حوزه زنان و خانواده، شناخت وضعيت موجود، بررسي مسائل، چالش ها و توانمندي ها، بررسي برنامه هاي جاري حوزه زنان و خانواده در سال ٩٧ و همچنين برنامه ريزي جهت تشكيل كارگروه تدوين سياست ها، راهبردها و برنامه هاي حوزه زنان و خانواده مناطق آزاد از جمله موضوعاتي بود كه در اين نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مشاور سابق رييس جمهور و رييس مركز امور مشاركت زنان شناخت جايگاه و شأن بانوان را براي تدوين برنامه هاي این حوزه ضروری دانست.

زهرا شجاعي هدف از تشکیل حوزه بانوان در کشور را بر توجه ویژه به این حوزه عنوان کرد و افزود: ضرورت ايجاد تشكيلات حوزه بانوان با هدف جداسازي يا تفكيك جنسي نيست، بلكه بدنبال تاكيد و توجه به حوزه بانوان در كشور هستيم.

شجاعی ایجاد چارچوب مشخص در حوزه بانوان را موثر در ارتقاء سطح کیفی این حوزه دانست و گفت: مسئولین حوزه بانوان برای تدوین برنامه های این حوزه در مناطق آزاد کشور باید نيازها، فرصت ها، برنامه ها و ماموريت سازماني خود در حوزه بانوان را بشناسيد و چارچوب مشخصی برای فعاليت هاي خود تعريف كنيد.

وی افزود: همچنین مسئولین حوزه زنان، بايد مخاطبينِ ماموريت خود را بشناسيد، نقش هاي اجتماعي آنها را شناسايي كنيد و براي تقويت آنها بكوشيد.

رييس مركز امور مشاركت زنان به وظایف امور بانوان در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: دفاتر امور بانوان وظيفه دارد در برنامه ريزي ها نگاه جنسيتي ايجاد كند و در جامعه تعادل را برقرار كند.

شجاعی افزود: امور زنان به همه حيطه هاي اجتماعي، امور عمومي، دفاعي، اقتصادي و فرهنگي کشور در تعامل و ارتباط است.

گفتنی است، در ادامه این نشست نمایندگان و مسئولان امور بانوان سازمان های مناطق آزاد به صورت جداگانه گزارش عملکرد از حوزه بانوان منطقه متبوع خود ارائه دادند.

گالری تصاویر

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو