منطقه آزاد کیش به قطب ملی و بین المللی فرهنگ و هنر در کشور تبدیل می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45536
ساعت 09:48 شنبه 12 اسفند 1396
معاون فرهنگي و اجتماعی سازمان منطقه آزاد كيش گفت: جزیره کیش به کارگاه آفرینش های هنری و ادبی و قطب ملی و بین المللی فرهنگ و هنر در کشور تبدیل می شود.

به گزارش فرینا، سعید پورعلي در پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش افزود: برگزاری نشست های معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فرصتی برای تقویت تعامل و گفت و گوی بین مدیران، کارشناسان و خبرگان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است.

پورعلی با بیان اینکه دانش افزایی، بررسی سیاست ها و راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی می تواند به بهبود عملکرد و کارایی مناطق آزاد بیفزاید افزود: مناطق آزاد، مامور الگوسازی برای توسعه ملی کشورند و این رویکرد نیاز به تعامل جدی در این مناطق با عرصه ملی و بین المللی دارد.

وی گفت: نقش فرهنگ در این میان حایز اهمیت است و فرهنگ در مسیر توسعه ملی باید در بهبود کارآیی و ارتقا فرآیندهای توسعه، نقش ایفا کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: فرهنگ برای الگوسازی توسعه ملی، ارتقا شهروندی و ایجاد فضای مشارکت بخش خصوصی و نیز تقویت نهادهای مدنی و پرهیز از تصدی گری باید سهم برجسته ای در اقتصاد ملی و تولید ثروت ایفا کند.

پورعلی افزود: حضور و اعتماد به مردم در مناطق آزاد و تلاش جدی برای بهره مندی از مردم سازمان یافته در فرایندهای تصمیم سازی هم نباید فراموش شود.

وی گفت: منطقه آزاد کیش با توجه به قدمت و ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود می تواند نقش موثری در بین مناطق آزاد کشور ایفا کند.

گفتنی است پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور به مدت دو روز در جزیره مرجانی کیش برگزار شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو