استقرار ۴ دستگاه کانکس تفکیک زباله در سطح شهر قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45357
ساعت 10:20 چهارشنبه 25 بهمن 1396
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از استقرار چهار دستگاه کانکس ویژه تفکیک زباله در سطح شهر قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی اعلام کرد: با نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در شهر قشم و سپس در شهر درگهان تلاش خواهد شد استفاده بهینه از زباله را با جدیت دنبال کنیم.
وی ادامه داد: چهار کانکس تفکیک زباله های برای شهر قشم در شهرک سام و زال، بلوار خلیج فارس حدفاصل اسکله شهید ذاکری و بازار ماهی فروشان، میدان شهدای گمنام و محله قلعه پرتغالی ها جانمایی و مستقر شده است.
به گفته مدیرامور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم هزینه هر دستگاه کانکس 150 میلیون ریال است و شش دستگاه کانکس دیگر در آینده نزدیک در نقاط مختلف شهر قشم و پنج دستگاه هم در شهر درگهان با هدف تفکیک زباله های خشک و تر از مبدا مستقر خواهد شد.
او با اعلام اینکه زمان کار کانکس ها از هفته آینده از ساعت 9 صبح لغایت 5 بعدازظهر شروع خواهد شد، افزود: برای شهر قشم در مرحله اول سه دستگاه خودروی وانت جهت جمع آوری اقلام تحویلی از مردم اختصاص داده شده است..
امانی از فعالیت 4 نیروی بومی برای فعالیت در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: با افزایش شمار کانکس ها در شهر قشم و درگهان، تعداد نیروهای مورد نیاز جهت فعالیت در این حوزه در این دو شهر به 30 نفر افزایش خواهد یافت.
وی گفت: این طرح با هدف ارتقاء سطح فرهنگ و آموزش عمومی مردم، ترویج روحیه صرفه جویی، بهبود شرایط بهداشتی و کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله و حفظ محیط زیست، بهینه سازی شیوه های جمع آوری و حمل زباله و صرفه جویی در هزینه های جمع آوری آن و ایجاد زمینه های اشتغال اجرا می شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: در این طرح شهروندان می توانند در قبال ارائه اقلام بازیافتی جمع آوری شده، لوازم التحریر، مواد بهداشتی، اسباب بازی، پلاستیک زباله دریافت نمایند.
بروشورهایی از سوی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف اطلاع رسانی به شهروندان و دانش آموزان مدارس مقاطع مختلف در حال تهیه است.

شناسه خبری: 45357

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو