افزایش شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45344
ساعت 12:54 سه شنبه 24 بهمن 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 2 و نیم برابری شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی گفت: طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر شمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و اسکله های تفریحی قشم 2 و نیم برابر افزایش داشته است.

جعفری حسینی افزود: چهار هزار و 508 نفر از گردشگران ایرانی و خارجی در سفر به جزیره قشم طی روزهای 18 تا 22 بهمن امسال از اماکن تاریخی قلعه پرتغالی ها و غارهای خوربس در شهر قشم بازدید کردند.

وی همچنین از بازدید 28 هزار و 518 گردشگر جزیره طی این مدت از پنج اسکله تفریحی در روستاهای سهیلی، طبل، گورزین، شیب دراز و کندآلو خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به شرایط مناسبی که در اماکن گردشگری قشم ایجاد شده به طور حتم نوروز 97 قشم متفاوت تر از همه دوره های گذشته خواهد بود و همه دست اندرکاران سفرهای این جزیره با دستور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هم اینک آماده ارائه خدمات شایسته به مهمان این جزیره به ویژه در ایام تعطیلات پایان سال هستند.

جعفری حسینی افزود: در این ایام تمام کاشانه های مهمان و اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم با حضور گردشگران کاملا پُر بودند و هتل های شهرهای قشم و درگهان نیز به حداکثر ضریب اشغال خود در ایام غیر از تعطیلات نوروزی رسیدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان افزود: طی پنج روز آخر دهه مبارک فجر (18 تا 22 بهمن) تعداد 120 هزار و 761 مسافر از سه مسیر زمینی، دریایی و هوایی وارد جزیره قشم شدند که 79 هزار و 564 نفر آنان با 19 هزار و 891 دستگاه انواع خودرو شخصی و عمومی از بندر پهل به اسکله لافت توسط شناورهای لندینگ کرافت، 33 هزار و 391 مسافر هم با استفاده از شناورهای تندرو از اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم و هفت هزار و 806 نفر هم از مسیر هوایی وارد فرودگاه بین المللی در این منطقه جنوبی کشور شدند.





 

شناسه خبری: 45344

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو