قشم، ازبهار تا بهار با بیش از ۱۱هزار اشتغال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/45129
ساعت 13:33 چهارشنبه 4 بهمن 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست اشتغالزایی برای 11 هزار و 420 نیروی کار در قشم از بهار طبیعت امسال تا بهار انقلاب و دهه فجر 96 خبر داد.







به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در دیدار دهیاران جزیره قشم با وی در سالن مرکز بین المللی رشد، افزود: هفت هزار نفر از ابتدای سال 96 و آغاز بهار طبیعت در بخش های مختلف صنعتی، تجاری و خدماتی قشم مشغول به کار شدند و چهار هزار و 420 نیرو هم همزمان با افتتاح 54 طرح ویژه دهه فجر در بخش های مختلف این جزیره مشغول به کار می شوند.
مومنی گفت: 12 طرح صنعتی مربوط به بخش خصوصی هم تا پایان امسال در قشم با جذب یک هزار و 327 نیروی کار در این منطقه به بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر برنامه های تدوین شده این سازمان از دهیاران روستاهای جزیره خواست با شناسایی افراد بیکار و تنظیم شناسنامه ای از توانمندی هر یک از آنان و انتقال آمار افراد جویای کار به این سازمان، سهمی در ورود این افراد به شبکه های کار و اشتغال جزیره داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سازمان منطقه آزاد قشم براساس قراردادی که با مرکز آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد کرده است، سالانه 20 هزار ساعت آموزش برای جوانان بیکار برگزار می کند و تا کنون برای آموزش افراد جویای کار 76 هزار ساعت آموزش کارگاه آموزشی برگزار شده است.
مومنی با اعلام اینکه هم اکنون بیش از 18 هزار واحد صنفی در قشم فعالیت می کنند و‌درصد بیکاری در این منطقه کمتر از  ۶.۵ درصد است گفت: پنج مجتمع تجاری دیگر نیز با ظرفیت افزون بر پنج هزار و 300 غرفه آماده بهره برداری است که با راه اندازی این واحدها، 14 هزار شغل جدید در قشم ایجاد خواهد شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران به دلیل ظرفیت های مهم حوزه نفت، گاز، شیلات، دسترسی به آب دریا، بهره مندی از مزیت های فراوان گردشگری و دهها پتانسیل دیگر یکی از مناطق مهم ایران در بخش فعالیت های صنعتی، اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

شناسه خبری: 45129

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو