طرح بانگرینک بندر چابهار به 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44925
ساعت 13:17 دوشنبه 18 دی 1396
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی بانگرینک ( سوخت رسانی به کشتی ) در بندر چابهار نیازمند بیش از 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، بهروز آقایی افزود: با اجرای طرح بانگرینک در بندر چابهار بخش قابل توجهی از کشتی های عبوری از این منطقه می توانند سوخت مورد نیاز خود را از این بندر تامین کنند.
وی با بیان این که تاکنون 2 شرکت برای انجام سرمایه گذاری در طرح بانگرینگ بندر چابهار اعلام آمادگی کرده اند، گفت: یکی از این متقاضیان شرکت سوآپ( معاوضه) سوئد است که برای انجام سرمایه گذاری در این طرح در بندرچابهار درخواست سرمایه گذاری خود را ارائه کرده است.
به گفته وی، بندر چابهار در جنوب شرقی ایران از ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های دریایی و بندری برخوردار است و سرمایه گذاری در حوزه بانگرینک می تواند به تحولات اقتصادی منطقه سرعت بیشتری بدهد، ضمن این که بندر چابهار از لحاظ ارزش افزوده، تخفیف ها، عوارض و انبارداری قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
آقایی اظهارداشت: با بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر و با اتصال شبکه ریلی و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل از جمله جاده های ترانزیتی، این بندر به یکی از مناطق مهم تجارت و توسعه اقتصادی منطقه تبدیل می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: به دلیل موقعیت راهبردی بندر چابهار هم اکنون شرایط پهلوگیری بزرگترین کشتی های جهان در این بندر فراهم شده و این مساله می تواند در کاهش هزینه های واردات و صادرات کالا بسیار تاثیرگذار باشد.
وی، قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ تجاری با آبخور 16.5 متر، تخلیه و بارگیری سالیانه 8.5 میلیون تن کالا و موقعیت مناسب ترانزیتی برای حمل و نقل کالا از این بندر به کشورهای آسیای میانه را از مزیت های بندر چابهار اعلام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآورشد: هم اکنون بندر چابهار دارای بیش از 33 هزار مترمربع انبار، 740 هزار ظرفیت ترمینال کانتینری و 15 پست اسکله به طول 3 کیلومتر است و از تجهیزات مدرن بندری برای تخلیه و بارگیری کالا استفاده می کند.
بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.
گفتنی است سوآپ یا معاوضه یا تاخت نوعی از ابزار مشتقه است که در آن یک طرف قرارداد نسبت به معاوضه عواید ناشی از ابزار مالی خود با عواید ناشی از ابزار مالی طرف مقابل اقدام می‌کند.

آخرین اخبار

موانع و چالش‌های حوزه صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان در مناطق آزاد بررسی شد
گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري