نمایش دست ساخته های هنری قشم در جشنواره ملی آوای کار و تلاش تهران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44672
ساعت 12:49 چهارشنبه 29 آذر 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از درخشش دست ساخته های هنرمندان جزیره قشم در جشنواره ملی آوای کار و تلاش تهران خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: بانوان جزیره قشم سال ۹۵ آثار هنری خود را تنها در یک نمایشگاه و به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی تهران عرضه کردند.
وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه گذشته از سال ۹۶ آثار ارزشمند صنایع دستی هنرمندان جزیره در ۱۴ نمایشگاه ملی و یک نمایشگاه خارجی به نمایش گذاشته شده است، افزود: علاوه بر مردمان ایران زمین در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، زنجان، گرگان، همدان، شیراز  و...، مردم ایتالیا و گردشگران دیگر کشورهای خارجی حاضر در نمایشگاه بین المللی میلان ایتالیا نیز با دیدن صنایع دستی جزیره، هنرمندان خالق این آثار را مورد تحسین قرار دادند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزایش ۱۵ برابری حضور هنرمندان صنایع دستی قشم در نمایشگاه های ملی و بین المللی در سال ۹۶ و استقبال خوب مردم از این آثار هنری را به مشارکت بانوان هنرمند در دوره های آموزشی این اداره کل و معرفی درست این آثار در نمایشگاه ها و جشنواره های داخلی و خارجی مرتبط دانست.
او اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال نیز هنر صنایع دستی مردمان جزیره قشم در نقاط دیگر کشورمان به مناسبت های مختلف ارائه شود.
جعفری حسینی بیان داشت: بانوان هنرمند حوزه صنایع دستی جزیره قشم در چهاردهمین حضور سال ۹۶ خود به عنوان تنها نمایندگان صنایع دستی کشور در جشنواره ملی آوای کار و تلاش تهران، دست ساخته های خود را از  ۲۶ آذر ماه به مدت چهار روز به معرض تماشا گذاشته اند.
وی افزود: ۱۰ تن از بانوان هنرمند قشمی از ۹ روستای این جزیره به نمایندگی از جمعیت هنرمند این‌ جزیره  و به سرپرستی سمیه گرامی رئیس اداره صنایع دستی قشم با حضور در این نمایشگاه آثاری همچون گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصير بافی، صدف كاری، برقع دوزی، البسه محلی، نقاشي روی پارچه و هنر عروسك سازی خود را به تماشا گذاشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: بانوان هنرمند جزیره قشم همچنین با طبخ شیرینی، حلوا و ارائه ادویه های محلی فضای این جشنواره ملی را تحت تاثیر قرار داده اند.
او گفت: در این جشنواره ملی، بانوان هنرمند روستاهای بركه خلف (٢ گروه)، سلخ، سهيلی، گورزين، رمچاه، چاهو شرقی، شيب دراز، شهر قشم و جزيره هنگام حضور دارند.
جشنواره ملی آوای کار و تلاش از ۲۶ تا ۲۹ آذر ماه در مجموعه فرهنگی ورزش تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران برگزار شد.

شناسه خبری: 44672

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو