رشد 32 درصدی حمل و نقل ریلی در بندرامام خمینی(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44543
ساعت 15:44 يکشنبه 19 آذر 1396
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: با جابجایی بیش از 2 میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی در این منطقه ویژه طی هشت ماهه سال جاری، روند رو به رشد این نوع حمل و نقل ادامه دارد.

به گزارش فرینا، عادل دریس با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی و رویکرد استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص افزایش سهم این نوع حمل و نقل در بنادر، از رشد 32 درصدی میزان حمل با واگن طی این مدت مذکور خبر داد.
دریس افزود: در اثر هم افزایی راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر و دریانوردی، این اداره کل ضمن تقویت و گسترش زیرساخت های مورد نیاز در سطح مجتمع بندری از جمله نوسازی خطوط ریلی و ایجاد ایستگاه های مجهز توزین ریلی، باعث استقبال صاحبان کالا و بازرگانان برای بهره گیری از این ظرفیت شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) گفت: میزان 2 میلیون و 124 هزار و 120 تن انواع کالا در این بازه ی زمانی در بیش از 32 هزار دستگاه واگن بارگیری و از طریق راه آهن سراسری به اقصی نقاط کشور گسیل شده اند.
یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از دیرباز متصل به راه آهن سراسری کشور بوده و با برخورداری از 120 کیلومتر راه آهن داخلی، امکان تخلیه و بارگیری انواع کالا در همه نقاط خود را دارا است.


 

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو