رشد 71 درصدی مسافران هوایی جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44537
ساعت 17:36 شنبه 18 آذر 1396
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم از رشد 71 درصدی ورود مسافران هوایی به این جزیره طی 5 روز آخر هفته گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، مجتبی شمس نژاد در جمع خبرنگاران، گفت: از 13 تا 17 آذر ماه به مدت پنج روز، 5 هزار و 814 گردشگر از نقاط مختلف ایران و یک خط بین المللی (دبی) وارد جزیره قشم شدند.
شمس نژاد افزود: ورود این میزان گردشگر در مقایسه با سه هزار و 395 مسافر در مدت مشابه سال گذشته از رشد 71 درصدی برخوردار بوده است.
وی گفت: در پنج روز یاد شده مسافران خطوط هوایی با 49 پرواز به جزیره قشم وارد و از آن خارج شدند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته ورود و خروج مسافران با 36 پرواز انجام شد که نشان از رشد 36 درصدی شمار پرواز ها در این مدت دارد.
مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم افزود: ورود و خروج 11هزار و 435 مسافر از طریق آسمان قشم در این مدت (پنج هزار و 814 ورودی و پنج هزار و 621 خروجی) در مقایسه با هفت هزار و 37 تردد هوایی در مدت مشابه سال گذشته (سه هزار و 395 مسافر ورودی و سه هزار و 642 مسافر خروجی) هم نشان از رشد 62 درصدی تردد مسافران در آسمان قشم دارد.
شمس نژاد با اعلام اینکه شرکت های زاگرس و قشم ایر به ترتیب با 16 و 15 پرواز بیشترین نقل و انتقال مسافران جزیره قشم در پنج روز یاد شده را به عهده داشتند، افزود: شرکت های هواپیمایی آتا با 7، سپهران و تابان هر کدام با 3 پرواز و ماهان و آسمان هر کدام با دو پرواز و ایران ایر هم تنها با یک پرواز در رتبه های بعدی نقل و انتقال مسافران هوایی جزیره قشم قرار داشتند.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قشم از مسیر پرواز قشم به دبی و بالعکس به عنوان تنها خط بین المللی فرودگاه قشم نام برد و گفت: بقیه مسافران هم از شهرهای تهران، کرمانشاه، مشهد، کرمان، اصفهان و شیراز با استفاده از خطوط مختلف هواپیمایی وارد جزیره قشم شدند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان یکی از نقاط مهم گردشگری کشور در جنوب ایران قرار دارد و سالانه بیش از 5 میلیون مسافر از سه مسیر دریایی، زمینی و هوایی به این جزیره در میان آب های نیلگون خلیج فارس سفر می کنند.

شناسه خبری: 44537

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو