مردم و بومیان جزیره قشم سرمایه انسانی این منطقه هستند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44226
ساعت 15:16 چهارشنبه 24 آبان 1396
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مردم و بومیان جزیره قشم سرمایه انسانی این منطقه هستند.

به گزارش فرینا، رسول اکبری در گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور در تهران و در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: قشم یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است و بزرگترین سرمایه مدیران منطقه آزاد قشم اتکاء به مردم جزیره قشم است.
او ادامه داد: ایجاد کاشانه میهمان ها تحول بزرگی در صنعت گردشگری جزیره قشم بوده و سرای محلات در روستاهای منطقه آزاد قشم در راستای توسعه جوامع محلی ایجاد شده است.
اکبری اظهار داشت: نهضت آبرسانی به روستاهای جزیره قشم یکی از بزرگترین اقدامات و فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم است که در 5 سال گذشته انجام شده است. قبل از این اقدام، از میان 67 روستای قشم تنها 4 روستا آب آشامیدنی سالم و لوله کشی داشتند اما امروز تنها 3 روستا مشکل آبرسانی دارند که آب آشامیدنی سالم به زودی به این 3 روستا خواهد رسید.
اد ادامه داد: بهسازی راه ها و مسیرهای دسترسی در شهرای سوزا، قشم و درگهان انجام شده است و بسیاری از راه های بن بست در این جزیره باز شده است.
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل بازارچه های کارآفرینی را موجب تقویت بنیه اقتصادی بومیان و مردم جزیره قشم دانست و افزود: طرح حمایت از دانش آموزان و کنکوری ها در دو سال اخیر آغاز شده و هم اکنون نخبگان قشمی تحت بورسیه سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارند.
چهاردهمین گردهمایی معاونین، مدیران و دبیران شورای راهبردی فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روزهای 23 و 24 آبان ماه در تهران با شعار «از تغییر گفتمان تا گفتمان تحول» برگزار شد.

شناسه خبری: 44226

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو