اخذ ویزا برای گردشگران خارجی توسط دفاتر خدمات مسافرتی جزایر قشم، هرمز و هنگام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44084
ساعت 12:43 چهارشنبه 17 آبان 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن شرایط اقدام برای اخذ ویزای گردشگران خارجی به صورت مستقیم توسط دفاتر خدمات مسافرتی جزایر قشم، هرمز و هنگام خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمدامین جعفری حسینی اعلام کرد: امکان اخذ ویزا توسط دفاتر مسافرتی در جزایر یاد شده براساس طی کردن راه های قانونی و هماهنگی این اداره کل با سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشورمان، وزارت امور خارجه  و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور محقق شد.
او با اشاره به موضوع رفع مشکل عدم صدور کد ویزا برای دفاتر خدمات مسافرتی فعال در جزایر قشم، هرمز و هنگام افزود: با تعاملی که از سوی نهادهای ملی انجام شد، از این پس دفاتر خدمات مسافرتی فعال در حوزه های تحت نظارت منطقه آزاد قشم پس از معرفی به سازمان میراث فرهنگی و اخذ کد ویزا می توانند بدون واسطه اقدام به ثبت و درخواست روادید برای گردشگران و مسافران خارجی نمایند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مسافران و گردشگران خارجی می توانند با ویزایی دریافتی از دفاتر مسافرتی جزایر قشم، هنگام و هرمز برای مدت تعیین شده به هر کدام از شهرها و مناطق سرزمین اصلی نیز سفر کنند.
جعفری حسینی با تقدیر از تلاش و پیگیری های مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و تاکید بر پیشگام بودن منطقه آزاد قشم در زمینه اقدام صدور ویزا برای مسافران و گردشگران خارجی، بیان داشت: امکان تسری این موضوع از قشم به سایر مناطق آزاد کشور نتیجه همراهی و استمرار در پیگیری مطالبات برحق مناطق آزاد در تامین مزایای حوزه گردشگری می باشد.
شهرستان قشم در جنوب ایران متشکل از چهار جزیره قشم، هنگام، هرمز و لارک با جمعیتی حدود 140 هزار نفر است که با داشتن ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری همه ساله چند میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی به این منطقه زیبا سفر می کنند.

شناسه خبری: 44084

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو