اقدامات زیرساختی سازمان منطقه آزاد اروند بسیار خوب انجام شده است.

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44042
ساعت 17:47 دوشنبه 15 آبان 1396
جانشین سازمان بسیج مستضعفان گفت: اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در بحث زیرساختی مرز بین المللی شلمچه بسیار مناسب و خوب است.

به گزارش فرینا، سردار علی فضلی در نشست ستاد استقبال مردمی از زائران اتباع خارجه اربعین حسینی که با حضور سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان خوزستان و دیگر مسئولان در سالن جلسات پایانه تجاری شلمچه برگزار شد ، عنوان کرد : خدا را شاکریم که امروز توفیقی نصیبمان کرد تا در جوار خادمان زوار ابا عبدالله الحسین (ع) باشیم و در این نشست که برگزاری چنین جلساتی بسیار خوب و مهم است زیرا این جلسات برای تکریم زائران غیر ایرانی است.
وی افزود: در سال 93 تعداد موکب‌های خدمت رسان به زائران اربعین حسینی بسیار اندک بود اما اکنون بیش از 1020 موکب  در مرزها و بیش از 600 موکب در خاک عراق به زوار خدمات دهی می‌کنند.
وی از عبور روزانه بیش از 300 هزار نفر زائر ابا عبدالله الحسین (ع) از مرزهای سه گانه کشور خبر داد و افزود : این تعداد زوار روزانه از موکب‌های مستقر در سه مرز شلمچه ، چذابه و مهران خدمات دریافت می‌کنند ، البته مشکلاتی وجود دارد که باید مشکلات رصد شوند و هر مقدار که این سامانه را تقویت کنیم ارزشمندتر خواهد بود.
وی با اشاره به اقدامات و خدمات منطقه آزاد اروند در مرز بین المللی شلمچه ، اظهار داشت : در بخش زیر ساخت ها و خدمات ارائه شده از سوی سازمان منطقه آزاد اروند اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که جای  دارد از تدابیر مدیرعامل و زحمات مدیران و پرسنل این سازمان تقدیر شود.
سردار فضلی با اشاره به سابقه گذشته تردد زوار از مرزهای سه گانه کشور ، ادامه داد : در گذشته زوار برای تردد از مرزها شرایط بسیار سختی را داشتند اما اکنون به همت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ولایتمدار اتفاقات غیر قابل توصیفی رخ داده است.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین، گفت: ما به وظایف ذاتی دستگاه‌ها وارد نمی‌شویم و وقتی مسئولان گزارش‌ها خود را از اقدامات اربعینی خود ارائه می‌دهند چیزی غیر از عشق‌بازی در این گفته‌ها دیده نمی‌شود که این عشق بازی ها با کمک مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی افزود : برای آنکه بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری به زوار ارائه دهیم می بایست مشکلات را آسیب شناسی کرده تا دغدغه ها مرتفع شوند، ضمن آنکه این آسیب شناسی ها باید در قالب مکتوب باشد زیرا کمک می کند تا موشکافانه به مسائل و مشکلات رسیدگی شود.
وی بابیان اینکه امروز تمام ایران به یک ایستگاه صلواتی برای زائران اباعبدالله الحسین تبدیل‌شده است، ادامه داد : مردم این سه  استان‌ مرزی در خط مقدم این ایستگاه هستند که روزانه به زوار ایرانی و خارجی از مرز تا مرز خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه ما در سپاه و بسیج نیاز به هیچ تابلویی نداریم، گفت: اعتقادمان بر این است که باید به زائران کمک و خدمات رسانی کنیم و مردم نیز به عنوان میزبانان اصلی این زائرین می بایست ما را یاری دهند.
سردار فضلی افزود: روز گذشته در شورای امنیت کشور جلسه‌ای در خصوص اربعین حسینی گرفته شد و مسئولان مختلف گزارش‌های خود را در زمینه خدمت رسانی ارائه دادند و از آن‌ها قدردانی شد.
وی  از تشکیل ستاد مرمی خدمت به زائران غیر ایرانی خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته فرماندهی محترم کل سپاه دستور تشکیل این ستاد مردمی  را برای خدمات رسانی به زائران اتباع خارجه اربعین حسینی ابلاغ کرد و این نیز فرصتی طلایی برای کمک به زائران حسینی برای ما بوجود آورده است که می بایست از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
وی افزود: شبکه حمل‌ و نقل کشور در این ایام که در حال خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی است به کمک زیادی نیاز دارد که همه دستگاه ها باید همکاری و کمک کنند تا این خدمات به خوبی انجام شوند.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تبادل نظر به تکریم زائرین کمک ویژه ایی می کند ، گفت :امروز در حضور شما شهادت می دهم سایر استان های کشور بدنبال آن هستند تا به مناطق خوزستان ، ایلام و کرمانشاه برای خدمت رسانی به زائرین خدمت کنند.
وی با اشاره به حضور مردم در صحنه های مختلف ، افزود : مردم ایران اسلامی همیشه ثابت کردند که در همه صحنه ها حضوری پر رنگ دارند که فقط می بایست برای حضور این مردم غیور در صحنه ساماندهی انجام شود و این نیز شیعه و سنی ندارد زیرا همه ما مسلمان هستیم و می بایست در کنار یکدیگر باشیم.
همچنین در این نشست ، سردار یعقوب سلیمانی در عنوان کرد: 90 درصد عملیات اربعین بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
وی از حضور سپاه در ستادهای اربعین سراسر کشور خبر داد و افزود : اکنون بدلیل ایام اربعین حسینی تمام ظرفیت‌های راهیان نور کشور متوقف‌شده و در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع)قرارگرفته است.
مسئول گردشگری سازمان بسیج مستضعفین ،اظهار داشت: تمام استان‌ها با رویکرد تقویت مؤسسات مردم‌نهاد تلاش می کنند تا در این این به زائران حسینی خدمات دهی کنند.
سردار سلیمانی با اشاره به برپایی موکب های مؤسسات مردم نهاد در شهر سامرا عراق ، افزود: این سازمان‌ها در تلاش هستند با ارائه خدمات در آن نقطه به زائران حسینی خدمتی کرده باشند.
وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت های متمرکزی در غالب موکب خدام الحسین برای اسکان 13 هزار زائر ایجادشده است که 8 کیلومتر با کربلا فاصله دارد و میزبان زائران اربعین حسینی است.

شناسه خبری: 44042

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟