برگزاری نشست تخصصی تدوین نهایی آئین نامه اجرایی غذا و داروی مناطق آزاد کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44041
ساعت 17:43 دوشنبه 15 آبان 1396
نشست تخصصی تدوین نهایی آئین نامه اجرایی غذا و داروی مناطق آزاد با حضور نمایندگان سازمان غذا و دارو و مدیران سلامت مناطق آزاد کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا، این شیوه نامه براساس تفاهم نامه سازمان غذا و دارو و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهت یکسان سازی نحوه واردات کالاهای مشمول مجوز از وزارت بهداشت که فاقد ثبت منبع هستند بر اساس ماده 4 و تبصره ذیل مقررات صادرات و واردات قانون مناطق آزاد تدوین شده است.
مدیرکل دفتر راهبری و پایش امور استانهای سازمان غذا و دارو هدف اصلی سازمان غذا و دارو در مناطق آزاد کشور را رضایتمندی ساکنان مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر ساختاری دولت دوازدهم نیاز است مدیران عامل مناطق آزاد ارتباط و تعاملات خود را با روسای سازمان غذا و دارو بیشتر کنند.
عباس مهدیزاده با اشاره به اینکه اطلاع رسانی در حوزه غذا و دارو می تواند در جلب نظر مصرف کنندگان کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد کشور موثر باشد افزود: مدیران سلامت غذا و دارو در مناطق آزاد کشور لازم است اطمینان مصرف کنندکان کالاهای سلامت محور را در مناطق جلب کنند. 
مهدیزاده گفت: با اطلاع رسانی در حوزه غذا و دارو، برچسب گذاری دارو می توانیم کالاهای وارداتی و تولید داخل و سطح عرضه آنها را به مصرف کنندگان این کالاه در مناطق آزاد کشور معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه مدیران سلامت مناطق آزاد کشور باید براساس مستندات، آمار و اطلاعات دقیق نیز سنجی کنند افزود: حوزه دارو، بیمارستان ها و مدارس حیطه کاری و مسئولیت مدیران سلامت مناطق آزاد کشور هستند و باید تعاملاتتان را بیشتر کنید و با یکدیگر همکاری نمایید. تا برداشت سویی از دخالت در آنها ایجاد نشود.
 مدیرکل دفتر راهبری و پایش امور استانهای سازمان غذا و دارو ادامه داد در مناطق آزاد کشور هر جا صحبت از غذا و دارو می شود شما باید حرف اول را بزنید چراکه مدیران سلامت مناطق نمایندگان وزارت بهداشت هستند.
در این نشست مدیران سلامت و غذا و داروی مناطق آزاد گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و غذا و دارو ارائه و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.


 

شناسه خبری: 44041

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو