موقعیت کم نظیر جزیره قشم برای برگزاری مسابقات آفرود و موتورکراس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/44033
ساعت 12:35 دوشنبه 15 آبان 1396
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان قشم گفت: سومین دوره مسابقات قهرمانی موتورکراس استان هرمزگان با قهرمانی تیم منطقه آزاد قشم به پایان رسید.

به گزارش فرینا، پدرام رستگار با اعلام اینکه جزیره قشم از پیست موتور سواری و اتومبیلرانی کم نظیر برخوردار است، افزود: با توجه به موقعیت عالی پیست جزیره قشم، آماده ایم مسابقات موتورکراس و اتوموبیلرانی را در سطح کشوری و حتی منطقه ای در منطقه آزاد قشم برگزار کنیم.
او گفت: سومین دوره مسابقات قهرمانی و هیجان انگیز موتورکراس استان هرمزگان روز جمعه دوازدهم آبان ماه با حضور 20 موتور سوار از 5 تیم شهرستانی شامل قشم، بندرعباس، بستک، خمیر و میناب برگزار شد و ورزشکاران قشم در جایگاه قهرمانی و موتورسواران شهرهای بستک و بندرعباس هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
به گفته رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان قشم، شمس تکی زاده، مازیار راشدی و محمد امین کریم پور چه چکور در کلاس 250 سی سی این مسابقات به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در کلاس 450 سی سی هم به ترتیب وحید تقی زاده، اسماعیل صابر و محمد شریف سرودی اول تا سوم شدند.
وی ادامه داد: در کلاس آزاد سوپر کراس هم اسماعیل صابر، شمس تکی زاده و  وحید تقی زاده  به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و حکم قهرمانی و تندیس این دوره از مسابقات موتورکراس هم از طرف هیات موتور سواری و اتومبیلرانی شهرستان قشم و استان هرمزگان به برگزیدگان اهدا شد.
رستگار با اشاره به اینکه پیست مسابقات موتور کراس و اتوموبیلرانی به همت سازمان منطقه آزاد قشم در 10 کیلومتری مسیر ساحل جنوبی بعد از زیارتگاه شاه شهید احداث شده است، افزود: این پیست تنها پیست ورزشی ایران است که قریب به اتفاق تماشاگران آن را خانواده ها تشکیل می دهند و بانوان عکاس هم در کنار دیگر عکاسان از صحنه های زیبای این مسابقات عکس و فیلم تهیه کردند.
او همچنین از حضور علی برزو زاده قهرمان کشور و عضو تیم ملی کلاس 250 سی سی از مشهد مقدس و امیر عسگری قهرمان موتورکراس کشورمان از استان قزوین به عنوان دو میهمان ویژه سومین دوره مسابقات موتورکراس قهرمانی استان هرمزگان در جزیره قشم نام برد و گفت: حضور این دو پیشکسوت رشته موتورکراس موجب دلگرمی ورزشکاران جوان در این رشته هیجان انگیز ورزشی شد.
بنا به این گزارش، با حضور حمیدرضا مومنی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اواخر اسفند ماه سال 1393، توجه ویژه ای به حوزه ورزش این جزیره شده که راه اندازی پیست مسابقات موتورکراس و اتوموبیلرانی، برگزاری مسابقات پاراموتور و پاراگلایدر در ساحل جزایر ناز و برنامه آماده سازی پیست مسابقات اسب دوانی و شتر سواری در روستای گورزین از جمله آنهاست.

شناسه خبری: 44033

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو