کيش آميزه فرهنگ و تاريخ ايران زمين

لینک کوتاه: freena.ir/detail/4398
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
به گفته معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش ؛ کيش، آميزه فرهنگ و تاريخ ايران زمين است.

رضا نامني معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد کيش در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) با درادامه در خصوص اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد کيش گفت:گذشته از اقدامات مقطعي انجام گرفته سازمان در طول سالهاي گذشته، با تشکيل کميته اجرايي توسعه و عمران هندورابي به دستور رياست سازمان، برنامه ها و پروژه هاي مختلفي به صورت نظام مند و مستمر در اين زمينه انجام گرفته است .

نامني بيان کرد: در اين راستا تهيه طرح ICZM جزيره هندورابي،اجراي اقدامات لازم جهت ساخت اسکله صيادي، اسکله شناور و تأمين آب و برق جزيره،تهيه طرح هادي با هدف ساماندهي وضعيت ساخت و ساز در روستاي هندورابي،انجام اقدامات لازم جهت بهبود وضعيت ساکنين جزيره هندورابي از جمله ارائه کارت کيشوندي به ساکنان جزيره هندورابي، تجهيز مدرسه و خانه بهداشت و بيمه کردن کليه اهالي هندورابي از مهمترين اقدامات انجام گرفته طي سالهاي اخير در منطقه آزاد کيش محسوب مي شود.

به گفته وي؛ همچنين انجام مقدمات لازم جهت تهيه طرح جامع هندورابي به منظور ايجاد منطقه نمونه گردشگري بين المللي از ديگر اين اقدامات محسوب مي شود.

وي همچنين بابيان اين مطلب که کيش، آميزه فرهنگ و تاريخ ايران زمين است فزود:کيش از سابقه هزار ساله تمدني و تاريخي جزيره کيش ميراث باارزشي بنام محوطه تاريخي شهر حريره باز مانده است که کاوش و احياء آن از اهم برنامه هاي سازمان منطقه آزاد کيش در حوزه ميراث فرهنگي است.

به گفته نامني؛هدف از تهيه اين طرح ها و برنامه ها ، حفاظت مستمر از آثار ارزشمند تاريخي کيش و دستيابي به الگوي استاندارد و قانوني احياء و بهره برداري از اين آثار است.

دستيابي به راهکارهاي اثر بخش در جهت مديريت بهينه منابع فرهنگي ، براي کشور ايران که از حيث منابع فرهنگي در رديف ده کشور اول دنيا قرار مي گيرد ، منافع سر شار مادي و فرهنگي ـ اجتماعي را بدنبال خواهد داشت بديهي است که احياء و بهره برداري از محوطه هاي تاريخي در راستاي توسعه صنعت گردشگري ، يکي از مهم ترين قابليت هاي بالقوه ايران اسلامي است که توجه بيشتري را مي طلبد ./205






شناسه خبری: 4398

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو