دریافت عوارض خروج از کشور در منطقه آزاد قانونی است

مدیر امور حقوقی، قراردادها و املاک سازمان منطقه آزاد اروند گفت: دریافت عوارض خروج از کشور طبق قانون انجام می شود و از اشخاصی که قصد خروج از کشور را دارند اخذ می شود.

به گزارش فرینا، سیدزین العابدین موسوی افزود: پیرو مصاحبه جناب کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص عوارض خروج از کشور، منطقه آزاد اروند بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاریـ صنعتی و آیین نامه های اجرایی اداره می شود.
موسوی گفت: یکی از این آیین نامه ها اجرای اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری_ صنعتی است که کلیه ی عوارض ماخوذه از قبیل عوارض شماره گذاری خودروها، عوارض سالانه، عوارض تردد، عوارض مواصلاتی، عوارض بندری، عوارض فرودگاهی، عوارض فعالیت یا پذیره، عوارض کالا، عوارض خدمات شهری و از جمله عوارض ورود وعوارض خروج اشخاص ، اخذ می گردد.
وی افزود: عوارض خروج وجوهى است که سازمان از اشخاصى که به مقصد خارج از کشور از مرزهاى منطقه خارج مى‎شوند، به هنگام خروج دریافت مى‎دارد.
مدیر امور حقوقی، قراردادها و املاک سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این مقرره قانونی است و هیچ تبصره ای ندارد و عدم اعمال آن مسئولیت های جزائی به دنبال خواهد داشت بنابراین مسئولین سازمان منطقه آزاد به هیچ وجه مجاز نیستند که به هر دلیل، اینگونه عوارض را از مؤدیان اخذ ننمایند.

 

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
امتیاز به خبر :