تشریح اقدامات انجام شده توسط منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه

نشست خبری اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با محوریت تشریح برنامه های این سازمان در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا، در این نشست که با حضور معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اسماعیل زمانی با اشاره با راهبردها و اهداف کلان این منطقه گفت: منطقه آزاد اروند دو هدف تامين زيرساخت هاي عمراني و تامين بسترهاي سرمايه گذاري را به عنوان اهداف راهبردی و اصلی خود دنبال مي كند.
او ادامه داد: بعد از برجام توجه سرمايه گذاران براي حضور در منطقه آزاد اروند بيشتر شده و ما بدنبال ايجاد بسترهاي لازم براي توسعه سرمايه گذاري در منطقه هستيم.
زمانی تاکید کرد: سرمايه گذاري در منطقه آزاد اروند به دليل وجود جمعيت و نيروي كار، آسان تر و ارزان تر از ساير مناطق است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این سازمان در مرز بین المللی شلمچه گفت: زیرساخت های تردد زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم شده است. حدود دو و نيم تا ٣ ميليارد تومان برای تکمیل زیرساخت های مرتبط با ایام اربعین توسط منطقه آزاد اروند تنها در خاك عراق هزينه شده است که این عدد در مرز شلمچه در خاک ایران به 13 میلیارد تومان می رسد.
او گفت: مرز شلمچه در منطقه آزاد اروند يكي از گذرگاه هاي مهم كشور و راحت ترین و قابل دسترس ترين مسير براي زائرین در ایام اربعین حسینی است. پیش بینی می کنیم امسال در ایام اربعین حدود یک میلیون نفر از طریق مرز شلمچه به عراق سفر کنند.
زمانی افزود: سالانه ١٢ تا ١٥ ميليارد تومان در ايام اربعین برای اجرای برنامه های مرتبط با این ایام توسط سازمان منطقه آزاد اروند هزينه مي شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه این نشست خبری؛ بهسازی و آسفالت مسیر پایانه و دور برگردان ها در سمت عراق، ايجاد ٤ گيت گذرنامه در داخل خاك عراق، نصب داربست براي راهروهاي اخذ گذرنامه، ساخت جاده هاي فرعي در داخل خاك عراق، خريد و حمل كانكس هاي اسكان براي نيروهاي انتظامي، امنيتي، خدماتي و رفاهي، راه اندازي موكب توسط سازمان منطقه آزاد اروند براي ارائه امكانات به زوار، راه اندازي مسير فیبر نوري از خرمشهر تا شلمچه و اتصال به شبكه فیبر نوري كشور، ايجاد ارتباط اينترنتي رايگان براي زائرين و انتقال موكب ها در ايران به سمت چپ جاده شلمچه به خرمشهر براي ارائه خدمات به زائرين در مسير برگشت از عراق را از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه عنوان کرد.
زمانی هم چنین از امکان سفر اتباع عراقی بدون اخذ ویزا به این منطقه خبر داد و گفت: در تدارک تامین امکانات و زیرساخت های لازم برای ورود اتباع عراقی بدون اخذ ویزا به منطقه آزاد اروند هستیم تا آنها از خدمات درمانی، بهداشتی و ظرفیت های گردشگری منطقه استفاده کنند که البته این موضوع پس از ایام اربعین اجرایی می شود.

امتیاز به خبر :