آغاز دور جدید بازدیدهای فراگیر از واحد های گردشگری قشم، هرمز و هنگام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43859
ساعت 08:20 شنبه 6 آبان 1396
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دور جدید بازدید های فراگیر واحد های فعال درحوزه گردشگری در جزایر قشم، هرمز و هنگام خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری افزود: این بازدیدهای فراگیر و هدفمند با توجه به نیمه دوم سال و اقبال بیشتر گردشگران برای سفر به این جزایر زیبا و بدیع آغاز شده است.
او ادامه داد: این بازدیدها به طور مستمر در همه اماکن اقامتی و مراکز گردشگری که مجوز فعالیت خود را از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد اخذ کرده اند، ادامه خواهد یافت.
به گفته جعفری حسینی، اين مراکز اقامتی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر ها، اقامتگاه های بوم گردی و کاشانه های مهمان هستند که با تاکید بر رعایت حداکثری استانداردهای ملی و رعایت هر چه شایسته تر اخلاق حرفه ای در حوزه گردشگری مورد بازدید و بررسی کارشناسان اداره توسعه گردشگری قرار می گیرند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: هر یک از مراکز یاد شده که با استانداردهای ملی و بین‌المللی تطابق نداشته باشند با تعلیق و ممانعت از فعالیت مواجه خواهند شد.
او گفت: سایت ها و مقاصد گردشگری، اسکله های گردشگری و جاذبه های سیاحتی و مراکز ارائه خدمات گردشگری همچون آژانس ها و دفاتر خدمات گردشگری، کلوپ های غواصی و تفریحات دریایی و هوایی، سفره خانه های سنتی و... هم مشمول بازدیدها و مقررات قانونی هستند.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن جنگل های دریایی حرا، طولانی ترین غار نمکی جهان، تنگه و دره چاهکوه، بام قشم، جزایر ناز، سواحل زیبا، ماسه های رنگی در جزایر هنگام و هرمز، طیف وسیعی از خاک های رنگی در هرمز، آهوان جبیر، خلیج دلفین های هنگام، قلاع پرتغالی ها در قشم و هرمز، موزه ژئوپارک، بادگیرهای زیبا و چاه های تلا در بندر تاریخی لافت، دره ستاره ها، غارهای خوربس، سایت تخم گذاری لاگ پشت ها در روستای شیب دراز، آب و هوای کاملا بهاری در نیمه دوم سال، غذاهای خوشمزه جنوب کشور و مهمتر از همه اخلاق مهربان مردم مهمان نواز این منطقه، میزبان انبوه مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و کشورهای خارجی از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی قشم، زمینی (ورود خوروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل به لافت با شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی از (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری قشم) وارد می شوند.

شناسه خبری: 43859

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو