موفقیت قاریان قشمی در مسابقات قرآن مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43762
ساعت 17:32 شنبه 29 مهر 1396
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از درخشش خوش آوازان قرآنی این جزیره در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه، ابتهال و اذان در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، رسول اکبری اعلام کرد: این مسابقات با محوریت ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی در مناطق آزاد و هم افزایی و شناسایی افراد برتر در این رشته‌ها، در منطقه آزاد ارس برگزار شد و نمایندگان قرآنی منطقه آزاد قشم موفق به کسب 14 رتبه شدند.
به گفته وی، خوش آوازان قرآنی از منطقه آزاد قشم و منطقه آزاد ارس در بخش تیمی این مسابقات بعد از منطقه آزاد اروند به مقام دوم دست یافتند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه بانوان قرآنی جزیره قشم در این مسابقات خوش درخشیدند، بیان داشت: بتول جعفری در قرائت ترتیل اول شد و شرمین خان محمدی در قرائت تحقیق، عایشه نیکخواه در حفظ 30 جزء و فائزه خرمی هم در حفظ 15 جزء قرآن دوم شدند.
او همچنین از موفقیت برادران قرانی قشم خبر داد و گفت: در بخش دو خوانی قرآن کریم محمد دهش و وحید مهدیزاده دوم شدند، رضا باربد در اقامه اذان و لقمان دامنه هم در حفظ 5 جزء قرآن دوم شدند.
اکبری افزود: عبدالرحمن نیکخواه در قرائت ترتیل، اسحاق ناصری در حفظ 10 جزء قرآن کریم، محمد کریمی در حفظ 15 جزء و ابراهیم دامنه در حفظ 20 جزء نیز در مقام سوم این رشته ها قرار گرفتند.
او گفت: مسابقه دوخوانی، ابتکار و نوآوری این دوره از مسابقات بود که با همخوانی دو نفر از قاریان قرآنی انجام شد و امید می رود این روش در مسابقات آتی کشوری هم ادامه پیدا کند.
بنا به این گزارش، دومین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه، ابتهال و اذان مناطق آزاد کشور در دو بخش برادارن و خواهران از 24 تا 28 مهر ماه در منطقه آزاد ارس برگزار شد و تیم اعزامی منطقه آزاد قشم در این مسابقات را حجت الاسلام محمد طاهری فرد برعهده داشت.

شناسه خبری: 43762

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو