رونمایی از کشتی مسافری گردشگری آرام در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43746
ساعت 12:40 پنج‌شنبه 27 مهر 1396
شرکت آرام شناور کیان قشم با استفاده از توان دانشمندان ایرانی، سه تیپ کشتی مسافری – گردشگری آرام با فناوری ملی هارث با 55 متر طول را برای جا به جایی مسافران در روزهای پر تلاطم دریا تا امواج به ارتفاع 5 متر را رونمایی کرد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت آرام شناور کیان قشم در مراسم معرفی سه تیپ از این شناورها که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد برگزار شد، اعلام کرد: کشتی آرام به همت مهندسان داخلی با گنجایش 100 تا 500 مسافر در 55 مترطول، عرض 14 متر و 10.5 متر ارتفاع با شعار «فناوری ملی برای رفاه ملی» تولید انبوه می شود.
محمدرضا زمانی، گفت: این شناور آلومینیومی علاوه بر سرعت بالا (28 نات) یا 51 کیلومتر بر ساعت می تواند مسافران مسیر قشم و بندرعباس را در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه به مقصد برساند.
او، از بدنه های باریکی که در دو طرف شناور هارث نصب می شود به عنوان ویژه گی خاص این شناور برای حرکت در شرایط مواج دریا نام برد و افزود: ساخت شناورهای هارث بر مبنای گونه های مختلف بین130 تا 200 میلیارد ریال هزینه در بر دارد.
مدیرعامل شرکت آرام شناور کیان قشم با اشاره به اینکه ساخت هر فروند شناور هارث به 9 ماه زمان نیاز دارد، افزود: علاوه بر سرعت بالای کشتی آرام، کاهش مصرف سوخت تا حدود 70 درصد شناورهای هم وزن، امکان دریانوردی تا فورس 6 و دریامانی تا فورس 7 را نیز دارا است. 
به گفته وی، با این ویژگی نه تنها خطوط مسافری خلیج فارس در روزهای مواج دریا تعطیل نخواهد شد، بلکه امکان سفر دلپذیر در آبهای سرزمینی برای توسعه گردشگری دریایی فراهم می شود.
زمانی اظهار امیدواری کرد که پس از ایجاد خط دریایی مسافری قشم – بندرعباس و خط گردشگری قشم – کیش، در گام های بعدی خط کشتیرانی قشم – چابهار و خط ویژه گردشگری آبادان – چابهار ایجاد و شعار فناوری ملی برای رفاه ملی بطور کامل محقق گردد.
در این مراسم، شرکت های گردشگری دریای خزر برای راه اندازی خط مسافری گردشگری بندر ترکمن تا بندر آستارا اظهار علاقه و آمادگی کردند. 
در این همایش که با هدف معرفی کشتی مسافری و گردشگری آرام در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، علاوه برمدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سردار سرخیلی جانشين قرارگاه مدينه نيروی زمينی سپاه و مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان هرمزگان، دریادارمحمد حسین ملک زادگان فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشاور دریایی دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، رئیسان و نمایندگان سازمان ها و موسسات دریایی کشور، شرکت های مسافری و گردشگری دریایی از هفت استان ساحلی، شرکت های علاقمند به ایجاد خط مسافربری و گردشگری قشم- کیش و قشم – چابهار حضور داشتند.
در پایان این مراسم، شرکت کنندگان با حضور در اسکله بهمن قشم، سفر دو ساعته دریایی با شناور 55 متری هارث را بر روی آب های نیلگون خلیج فارس تجربه کردند.

شناسه خبری: 43746

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو