خدمت و کار در جزیره قشم تعطیل بردار نیست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43714
ساعت 18:36 سه شنبه 25 مهر 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کار و خدمت بی منت به مردم جزیره تعطیل بردار نیست و افتخار ما همگام بودن و قرار گرفتن در کنار مردم این منطقه است.

 به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در آئین معارفه نخستین مدیرکل ورزش و جوانان و همچنین تودیع و معارفه چند تن از مدیران این سازمان در سالن مرکز بین المللی رشد قشم اعلام کرد: مسئولان سازمان در رده های مختلف می بایست با تلاش مضاعف و خدمات جدی کارهای به زمین مانده را ساماندهی کنند.
وی با اعلام اینکه کارهای ارزشمندی در بخش های جاده ای، آبرسانی به روستاها، اسکله ها، زیرساخت های صنایع شیلاتی، نفت و گاز و انرژی و فضای سبز قشم انجام شده است، افزود: علیرغم امور انجام شده، هنوز خود را در ابتدای مسیر توسعه همه جانبه می بینیم و مدیران سازمان باید برای تغییرات اساسی در این منطقه و رساندن قشم به جایگاه واقعی اش تلاش جدی داشته باشند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، جوانان این منطقه دارای استعدادهای درخشانی هستند که باید با مدیریت و برنامه ریزی دقیق از آنان برای نقش آفرینی در رده های مختلف استفاده شود و خوشبختانه آمار سال های اخیر قبولشدگان کنکور از این جزیره هر سال روبه فزونی است.
او همچنین به برنامه بورسیه تحصیلی سازمان منطقه آزاد قشم برای 50 تن از دانشجویان نخبه این جزیره اشاره کرد و افزود: این دانشجویان که طی 5 سال بورسیه می شوند در حقیقت مدیران آینده قشم خواهند بود.
مومنی توسعه متوازن را سیاست اصلی سازمان منطقه آزاد در قشم معرفی کرد و تاکید کرد تا زمانی که محرومیت از جای جای جزیره حذف نشود نمی توانیم مدعی توسعه همه جانبه باشیم.
او اظهار امیدواری کرد طی چند سال آینده با راه اندازی پالایشگاه های در حال ساخت، راه اندازی ایرلاین ویژه در قشم، فعال شدن کامل صنایع شیلاتی به ویژه در بخش پرورش ماهی در قفس با سهم 84 هزار تُنی قشم از مجموع 200 هزار تُن کشوری و بخش پرورش میگو و همچنین کشاورزی مدرن و گلخانه ای مردم این منطقه با عزت بیشتر و بدون نیاز به حمایت دولت، از بهترین شرایط زندگی برخوردار خواهند شد.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با آرزوی توفیق برای جعفر قدیری نوفرست به عنوان نخستین مدیرکل ورزش و جوانان این سازمان، تاکید کرد: سلامت جوانان و آینده سازان قشم اولویت اصلی ماست و امیدواریم با ورود به رشته های مختلف ورزشی، در کسب مقام های قهرمانی هم موفق شوند.
او در بخش دیگری از سخنانش، خدمات انجام شده در جای جای جزیره قشم را جزو وظایف ذاتی همه مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد برشمرد و افزود: مردم قشم استحقاق آن را دارند که خدمتگذاران آنان 24 ساعته مشغول به کار باشند و نکند خدایی ناکرده در مقابل تعاریف مردم از خدمات انجام شده قره شویم و در خدمت بی منت به آنان کوتاهی شود.
مومنی در این مراسم جعفر قدیری نوفرست را به عنوان نخستین مدیرکل ورزش و جوانان این سازمان معرفی و برای موفقیت وی در خدمت به جوانان این  جزیره آرزوی توفیق کرد.
وی همچنین از شریف شریفی نژاد که در سمت های مدیر امور شهری و روستایی و همچنین مدیر امور درگهان قشم فعالیت داشته و با رای شورای اسلامی بندر لنگه به عنوان شهردار این شهر انتخاب شده، تقدیر کرد و عبدالجواد کمالی را که پیش از این مشاور مدیرعامل در امور روستایی وهمچنین جانشین معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قم بود را به عنوان مدیر جدید امور درگهان معرفی کرد.
همچنین در این مراسم با تقدیر از تراب ذاکری که تا کنون در مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت می کرد، وی را به سمت مدیریت امور اجتماعی درمعاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم منصوب کرد.
شایان ذکر است که تراب ذاکری همچنین مسئولیت مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر اجرایی طرح پیشواز طرح یک میلیون گردشگر در این منطقه را نیز عهده دار است.
تورج امانی هم با حفظ سمت قبلی خود در مدیریت تشریفات و امور نمایشگاه های سازمان منطقه آزاد قشم، مسئولیت سرپرستی امور شهری این سازمان را نیزعهده دار شد.
در این مراسم همچنین از خدمات احمد رئیسی به عنوان معاون سابق فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم تقدیر و محرم بهاروند به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد.

شناسه خبری: 43714

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو