ارس از 150 فعال برگزیده قرآنی مناطق آزاد ایران میزبانی می کند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس، گفت: ارس در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور، از 150 فعال برگزیده قرآنی مناطق آزاد ایران، میزبانی می کند.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده، عنوان کرد: مسابقات منطقه ای قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه هرساله در تمام مناطق آزاد کشور برگزار می شود و نفرات اول هر بخش در 2 قسمت آقایان و بانوان به مسابقه کشور راه پیدا می کنند.
وی افزود: اولین دوره مسابقات قرآنی در منطقه آزاد چابهار برگزار شد و منطقه آزاد ارس میزبان دومین دوره این مسابقات است تا شاهد رقابت 150 فعال و حافظ قرآن کریم در این منطقه باشیم.
داداش زاده خاطرنشان کرد: مسابقات در طول 2 روز در صبح و بعدازظهر برگزار می شود و نفرات برتر رشته های مختلف مسابقات به ترتیب به رقابت خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس در ادامه گفت: حضور این تعداد از نخبه های قرآنی مناطق آزاد از سراسر ایران، باعث رقم خوردن بزرگترین مسابقه قرآنی منطقه آزاد کشور می شود و اولین بازخورد آن در ارس می تواند افزایش فضای معنوی در جامعه باشد.
داداش زاده، افزود: علاوه بر این، این مسابقات باعث افزایش انگیزه و علاقه برای فعالیت های قرآنی می شود و بدون شک افراد بیشتری در سال های آینده در مسابقات محلی قرآنی شرکت خواهند کرد.
وی گفت: منطقه آزاد ارس، مسابقات قرآنی منطقه ای را در 3 دوره در سطح منطقه برگزار کرده است. به طوریکه در سال اول 120 ، سال دوم 230 و در سال سوم آمار شرکت کننده ها، 350 نفر بوده و این موضوع نشان از افزایش افراد علاقمند است.
داداش زاده اظهار کرد: در طول برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی، فضای جلفا و شهرهای مختلف منطقه آزاد ار نیز به طور کامل قرآنی خواهد شد و علاوه بر اینکه برنامه های انس با قرآن نیز در این شهرستان برگزار می شود، عموم علاقمندان نیز می توانند از نزدیک شاهد برگزاری رقابت های قرآنی باشند.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 24 الی 28 مهر 96 به میزبانی منطقه آزاد ارس اجرایی می شود و افتتاحیه این مسابقات صبح روز 25 مهر برگزار خواهد شد.
گفتنی است، در دومین دوره مسابقات قرآن کریم، اذان و نهج البلاغه مناطق آزاد کشور 150 فعال برگزیده قرآنی جضور دارند که 90 نفر از این تعداد را آقایان و 60 نفر را بانوان تشکیل می دهند. رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 5، 10، 15 و 20 جزء و کل قرآن کریم، ابتهال، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و دوخوانی از جمله رشته های تشکیل دهنده این دوره از مسابقات به شمار می روند. برگزاری کارگاه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز در حاشیه این مسابقات پیش بینی شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :