اجرای اصلاحات قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال آینده

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43612
ساعت 16:38 چهارشنبه 19 مهر 1396
دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جلسات شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی متشکل از اعضای و روسای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

به گزارش فرینا، مرادخان مرادپور در «چهارمین نشست شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی» هدف از برگزاری این نشست را بررسی و نحوه اصلاح مقررات اشتغال نیروی انسانی، بیمه و تامین اجتماعی برشمرد و افزود: در این نشست ها ضمن تبادل نظر و طرح مسائل روزمره و راهکارهای رفع این مسائل و مشکلات اشتغال و نیروی انسانی با توجه به ضعف هایی که در طول این سالها در اجرا با آن ها مواجه بودیم را عهده دار است.
مرادپور گفت: کار را با محوریت سه اصل انجام می گیرد، مطالعه پیرامون قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورهای توسعه یافته، توجه به شاخص های جلب سرمایه گذاری از منظر قانون کار و جلب سرمایه گذاری خارجی در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و همچنین پیروی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند «همه چیز در گرو اشتغال و تولید داخلی است و ما باید به توانایی خودمان متکی باشیم و از اقتصاد نفتی هم دوری کنیم».
وی افزود: سومین مطلبی که مد نظر قرار دادیم مقررات اشتغال موجود است برای اینکه که خیلی روابط کارگری و کارفرمایی را دچار تنش نکنیم تمامی این اقدامات با محوریت مقررات اشتغال موجود و صرفا در جهت رفع نواقص صورت می گیرید.
دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با تشکیل کارگروه های تخصصی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تا پایان سال پیشنهادات خودمان را در خصوص مقررات اصلاحی قانون کار در مناطق تقدیم دبیر محترم شورایعالی خواهیم کرد.
پورمراد در پایان افزود: امیدواریم از سال جدید شاهد اجرای این اصلاحات در مناطق آزاد و ویژقتصادی کشور باشم و مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد برطرف نماییم.
گفتنی است؛ «چهارمین نشست شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی» با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی، مدیرامور حقوقی دبیرخانه شورا و سرپرستان واحدهای کار و اشتغال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در تهران برگزار شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو