اصلاح قوانین و مقررات کار و اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43611
ساعت 15:56 چهارشنبه 19 مهر 1396
مدیر امور حقوقی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: به منظور اصلاح قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قانون کار مناطق آزاد ایران با کشورهای توسعه یافته مثل چین، ترکیه، هندوستان و سنگاپور مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفت.

به گزارش فرینا، محسن پور احمدی در «چهارمین نشست شورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی» افزود: در این تحقیق در خصوص عملکرد حوزه های مختلف کارگری و کارفرمایی و قانون کار حاکم در این کشورها مورد بررسی قرار گرفت تا مقررات قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ایران برپایه مقررات این کشورها تدوین شود.

پوراحمدی به نتایج بدست آمده در این تحقیق اشاره کرد و گفت: نتیجه این مطالعات شامل روابط کارگری و کارفرمایی براساس توافق طرفین، یعنی مزد کارگران براساس تناسب درآمد کارگاه توسط کارفرما پرداخت می شود و افزایش می یابد، مقررات براساس مقابله نامه ها و توصیه نامه های بین المللی عمل می کنند، بازرسی کار و بهداشت کار که در حوزه های کار در مناطق آزاد کمتر به آن پرداخته شده است و اهمیت به حوزه کارگران جوان، کودکان کار و زنان شاغل که در این کشورها به صورت مشترک اجرا می شد.

وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفتیم مقررات قانون کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را براساس روابط کارگری و کارفرمایی و براساس توافق طرفین تدوین کنیم. براین اساس هر منطقه به تناسب درآمدی که دارند حقوق کارگران پرداخت شود و بحث بازرسی کار و بهداشت کار در مناطق که از اهمیت موضوع کارگری و کارفرمایی است.

مدیرامور حقوقی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: در این نشست مقرر شد تا قوانین و مقررات کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روانتر، ساده تر و با کارایی بیشتر اصلاح شود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو