فعالسازی 55 واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد انزلی

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور به فعالسازی 55 واحد صنعتی راکد در منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: این تعداد واحد صنعتی راکد پس از واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید، مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق آزاد کشور افزود: در چهار سال گذشته در مناطق آزاد کشور اقدامات خوبی به لحاظ صنعت و تولیدات داخلی انجام شده است.

وی ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های زیربنایی عمرانی، ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، فراهم‌سازی شرایط مناسب برای اشتغال و صادرات و ایجاد مناطق تجاری در بخش‌های واردات و صادرات را از جمله برنامه‌های کلان برای مناطق آزاد دانست.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به بازدید اخیر خود از فعالیت اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد بندر انزلی گفت: برای این بندر، پس‌کرانه ای با وسعت هشت هکتار در نظر گرفته شده که در نوع خود، کار بسیار ارزشمند و مهمی است.

مرتضی بانک با اشاره به اینکه تاکنون برای 9 هزار نفر در مجموعه شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد بندر انزلی اشتغال‌زایی صورت گرفته است، افزود: 55 واحد صنعتی راکد پس از واگذاری به سرمایه‌گذاران جدید، مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در سال جاری، 55 میلیون دلار صادرات از منطقه آزاد بندر انزلی به خارج از کشور انجام شده است، گفت: این منطقه یکی از مبادی مهم ما برای صادرات کالا است و حدود 390 میلیون دلار هم تا پایان سال صادرات مجدد از منطقه آزاد انزلی به خارج از کشور انجام می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه همسایگی ایران با روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در حاشیه دریای خزر، منطقه آزاد انزلی را به یکی از مراکز مهم صادراتی کشور تبدیل کرده است، افزود: زیرساخت‌هایی که در این بندر ساخته می‌شود براساس صادرات کالا به کشورهای فوق و واردات محصولات موردنیاز داخلی است.

مرتضی بانک با تصریح براینکه در تکمیل کار این بندر، شاهد تحولاتی در حوزه گردشگری و تفریحات دریایی هستیم که گام به گام در حال بهره‌برداری هستند، گفت: امیدواریم بندر انزلی در مسیر توسعه‌ای که گام برداشته و در حال حرکت است نمونه بارز صادرات کالاهای کشور ما از دریا به کشورهای همسایه باشد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد بندر انزلی با توجه به نزدیکی به ریل و اتصال به خط‌آهن کشور و نزدیکی به فرودگاه، زنجیره کاملی از شبکه حمل‌ونقلی را در اختیار دارد، افزود: ظرفیت‌ها و شرایط بسیار خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در این بندر فراهم است.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فناوری‌های نو و صادرات و تولیدات صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان را جزو سیاست‌های ابلاغی و اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقدامات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده که گزارش‌های آن را مرحله‌به‌مرحله به مردم ارائه می‌کنیم.

امتیاز به خبر :