ارسال 113 اثر به سوگواره شعر عاشورایی ارس

اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس با عنوان کربلای دمشق با حضور استاد کلامی زنجانی، علیرضا قزوه و محمدسعید میرزایی از شعرای بنام کشور در 17 مهرماه و در شهر جلفا برگزار می شود.

به گزارش فرینا، مدیر فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر گفت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار مجموعا 113 اثر به دبیرخانه سوگواره واصل گردید و توسط هیات داوران در دو مرحله مقدماتی و نهایی داوری انجام می گیرد.
ابراهیم نصیری افزود: داوری نهایی را 3 تن از اساتید شعری کشورو استان آذربایجان شرقی برعهده دارند و نتایج مربوطه در اختتامیه سوگواره اعلام خواهد شد.
وی گفت: این سوگواره در گستره استان آذربایجان شرقی و مناطق آزاد 7 گانه کشور برگزار می شود و امیدواریم برگزاری سالانه این رویداد در کنار اثرات ملی و منطقه ای در فرهنگ ایثار و شهادت، بتواند موجبات رشد و تعالی شعر آیینی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را فراهم نماید.
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان منطقه ارس با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب برای فعال نمودن انجمن های ادبی در این منطقه گفت: متاسفانه جامعه ادبی منطقه تمایلی به ایجاد و قبول مسوولیت در تشکل های غیردولتی را ندارند و علیرغم وجود زمینه ها و استعداد بومی بویژه در حوزه شعر متاسفانه انجمن های ادبی از رونق و قوام مناسبی برخوردار نیستند.
وی افزود: اخیرا گروههایی از شعرای منطقه جهت ثبت انجمن های ادبی اقدام کرده اند که امیدواریم با ثبات قدم در مسیر فعالیت بتوانیم با حمایت سازمان منطقه آزاد ارس زمینه فعالیت را برای آنان فراهم کنیم.
نصیری گفت: خوشبختانه سازمان منطقه آزاد از انجمن های هنری و فرهنگی حمایت جدی داشته و در برخی موارد اکثر فعالیت های خود را به انجمن مربوطه سپرده و کار هنری را به اهالی هنر واگذار نموده است.

 

امتیاز به خبر :