افتتاح یازدهمین گلزار شهدای ساماندهی شده توسط منطقه آزاد ارس

همزمان با ایام سوگواری ماه محرم، پروژه گلزار شهدای جنوب هادیشهر، محله مایبران و گرگر اولیا با اعتبار 900 میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس ساماندهی و افتتاح شد.

به گزارش فرینا، یازدهمین گلزار شهدای ساماندهی شده توسط سازمان منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران ارس، اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان جلفا افتتاح شد.

در آئین افتتاح این پروژه فرماندار شهرستان جلفا گفت: شهدا مومنین بالله هستند و مهمترین شاخصه شهدا خلوص نیت آنان در راه دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام است.

داود گرشاسبی افزود: شهرستان جلفا 222 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و این بیانگر روحیه انقلابی و آگاهی مردم فهیم این منطقه نسبت به ارزش های اسلامی است.

گرشاسبی گفت: انتظار شهدا از ما عمل به ارزش های دینی، تبعیت از ولایت فقیه و حفظ آرمان های انقلاب است و این مهم با شعار محقق نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در آئین افتتاح یازدهمین گلزار شهدای این منطقه گفت: اگر شهدا و ایثارگران نبودند امنیت و آرامش امروز را نداشتیم.

صمدیان افزود: شهدا راه را برای خدمت به مسلمانان و ترویج ارزش های دینی هموار کردند.

وی گفت: جوانان و نوجوانان ایران با تبعیت از ولی فقیه و نثار جان و مال خود برای زنده ماندن انسانیت، شرافت و عزت این کشور سعی کردند و وظیفه همه اقشار جامعه و بخصوص مسئولین دقت در ادامه مسیر ترسیم شده توسط شهدا است.

در ادامه این آئین، مسئول امور ایثارگران سازمان منطقه آزاد ارس نیز گفت: تاکنون یازده مورد گلزار شهدا در محدوده منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا با هزینه 9 میلیارد و 900 میلیون ریالی ساماندهی شده است.

محبوب ابراهیمی افزود: تاکنون برای گلزار شهدای شمال هادیشهر سه میلیارد و 700 میلیون ریال، سیه رود یک میلیارد و 300 میلیون ریال، شاهمار 800 میلیون ریال، شجاع یک میلیارد و 200 میلیون ریال، سه گلزار مایبران و گرگر اولیا و جنوب هادیشهر 900 میلیون ریال، قره بلاق یک میلیارد و 100 میلیون ریال، سیلگرد 700 میلیون ریال و گلفرج 200 میلیون ریال از محل اعتبارهای نواحی همجوار سازمان منطقه آزاد ارس هزینه شده است.

در ادامه این آئین، با حضور خانواده های شهدا، مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، امام جمعه و فرماندار و همچنین اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان جلفا با نثار فاتحه و گل بر مزار شهدای جنوب هادیشهر مقام والای شهدای دفاع مقدس گرامی داشته شد.

همچنین با پیشنهاد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس دستور ساماندهی دوازدهمین گلزار شهدا در شمال شرق هادیشهر با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار را صادر کرد.

شهرستان جلفا 222 شهید و 450 جانباز دارد. بر این اساس 150 نفر از جانبازان بالای 25 درصد جانبازی بوده و 38 نفر از جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز تاکنون فوت کرده اند.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری نخجوان واقع است.

ارس با 51 هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :