عزاداری ۷۲ هیات مذهبی قشم در تاسوعا و عاشورای حسینی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43494
ساعت 17:57 دوشنبه 10 مهر 1396
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از شور تاسوعایی و عاشورایی مردم ولایتمدار این شهرستان در قالب ۷۲ هیات مذهبی از اقوام مختلف کشورمان خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام احمد غلامی گفت: مردم ارادتمند به خاندان پیامبر اعظم (ص) در قشم اعم از شیعه و اهل سنت به همراه ۷۲ هیات مذهبی از اقوام مختلف امسال نیز با آغاز ماه محرم، یاد رشادت های امام حسین (ع) و ۷۲ یار با وفایش را با برپایی آئین های سینه زنی، زنجیر زنی، مداحی و نوحه خوانی با شکوه خاص برگزار کرده اند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به حضور خواهران و برادران اهل سنت در آئین های مختلف عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) افزود: مشارکت اهل سنت قشم در حمل علم شمشیری که همه ساله در ایام محرم و همچنین ایام شهادت امیرالمومنین (ع) از محل مسجد علی بن ابیطالب شهر قشم تا روستای حمیری در ۱۱ کیلومتری این شهر به صورت پیاده با سردادن نوحه خوانی انجام می شود نیز از دیگر ویژگی های وحدت و عشق به خاندان نبوت بین شیعه و اهل سنت در این شهرستان است.

وی گفت: امسال ۸۰ نفر از خواهران و برادران طلاب به عنوان کاروان تبلیغاتی با حضور در  مساجد، حسینیه ها و تکایا مردم را با اهداف مهم قیام امام حسین (ع) که حفظ دین خدا، ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از حق و حقیقت است را برای عزاداران تییین می کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم افزود: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، هیات های مذهبی با برپایی ۶۰ خیمه، تعذیه خوانی و حرکت در خیابان ها با نوحه خوانی، رنجیرزنی و سینه زنی و همچنین برپایی نماز ظهر عاشورا، ارادت خود به مقام شامخ شهدای گرانسنگ کربلا را به نمایش می گذارتد.

حجت الاسلام غلامی گفت: هیات های مذهبی در ایام سوگواری، عزاداران و عاشقان شهدای کربلا را با توزیع چای، شربت و اطعام پذیرایی می کنتد.

وی از آحاد مردم شیعه و اهل سنت قشم که همانند سال های گذشته در  برپایی آئین های عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش به طور خودجوش با سیاهپوش کردن سردرب منازل، خیابان ها، مساجد و تکایا مشارکت کردند تقدیر کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم همچنین از سازمان منطقه آزاد قشم برای تامین پارچه های سیاه، کتیبه های و پرچم های ویژه ماه محرم برای همه هیات ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی در سطح جزیره و نصب بنر در نقاط مختلف این جزیره هم تشکر کرد.

مردم قشم در جنوب ایران امسال نیز همانند سال های گذشته و از روزهای اول محرم تاکنون با برپایی آئین های ویژه عزاداری، باد و خاطره سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش را گرامی داشتند.

شناسه خبری: 43494

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو