توسعه فعالیت های شیلاتی در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43492
ساعت 17:44 دوشنبه 10 مهر 1396
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از احداث مزرعه پرورش میگو در غرب جزیره با 130 استخر 9 هزار متر مربعی به عنوان اقدامی مهم در توسعه فعالیت های شیلاتی این منطقه نام برد.

به گزارش فرینا، جهانگیر مجیدی با اعلام اینکه ۲۲۰ هکتار زمین برای احداث مزرعه پرورش میگو شرکت دریانوردان اختصاص داده شده است، گفت: تمام مجوزهای مورد نیاز احداث 130 استخر (هر استخر با حدود یک هکتار وسعت) برای این مجموعه صادر شده است.

مجیدی افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی برای تکمیل زنجیره ارزش و تولید میگو در سایت پرورش این آبزی در قشم انجام شده است.

وی گفت: با آماده سازی این مزرعه به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو در قشم، یک هزار و 300 تن به ظرفیت تولید این آبزی در قشم افزوده می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد این مزرعه که طی دو سال به بهره برداری می رسد بیش از 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

مجیدی اظهار امیدواری کرد با اتمام این طرح که با هدف تولید محصولات صادراتی برای ارزآوری به کشور در روستای دوستکو در غرب جزیره قشم برنامه ریزی شده، حدود 140 نفر به طور مستقیم در مزرعه پرورش میگو دریانوردان قشم مشغول به کار خواهند شد.

شایان ذکر است که مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور در اولین سفر خود به مناطق آزاد پس از انتصاب به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، در سفر یک روزه به منطقه آزاد قشم در ۲۵ شهریور ماه گذشته به همراه حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از چندین طرح شیلاتی بازدید کرد و کلنگ احداث مزرعه پرورش میگو شرکت دریانوردان را نیز به زمین زد.


شناسه خبری: 43492

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو