حضور کارشناسان اکوتوریسم در دوره های آموزشی کشور ژاپن

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43440
ساعت 14:29 دوشنبه 3 مهر 1396
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد و مدیر پروژه جایکا در قشم از مشارکت کارشناسان گردشگری و محیط زیست این جزیره در دوره های آموزشی اکوتوریسم و محیط زیست و صنعت کشور ژاپن خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید بنی عامریان گفت: این سفر در راستای اجرای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی براساس مفهوم اکوآیلند (جزیره زیست محیطی) انجام شده است.

عامریان با اعلام اینکه گروه اعزامی قشم از 26 شهریور تا 15 مهر ماه در دوره های مختلف آموزشی ژاپن مشارکت خواهند کرد، افزود: کارشناسان اعزامی از منطقه آزاد قشم علاوه بر حضور در دوره های آموزشی یاد شده، از ویزیتور سنتر ایتوئی گاوا، موزه فسا ماگنا، ژئوسایت گُسل فوسا ماگنا و همچنین جاده نمک در کشور ژاپن بازدید کردند.

وی گفت: تیم اعزامی منطقه آزاد قشم همچنین از کارخانه Eco Cement محل تولید سیمان از زباله شهری و پسماند صنعتی در منطقه تاما شهر توکیو هم بازدید کردند.

مدیر جایکا در قشم افزود: حضور در جزیره «می کورا» برای آشنایی با نحوه مطالعات و برنامه فعالیت دلفین نگری در اطراف این جزیره نیز از دیگر برنامه های این گروه بود.

بنی عامریان گفت: فوزیه کووه ای کارشناس جوامع محلی قشم در این سفر اهم برنامه های اکوتوریسم این جزیره را در قالب مصاحبه تلویزیونی برای مردم ژاپن بازگو کرد.

وی افزود: بازدید از کارخانه اکو سیمان، حضور در نمایشگاه بین المللی جاتای ژاپن، بازدید از پارک های صنعتی، آشنایی با فناوری و صنایع مرتبط با LNG و آشنایی با تکنولوژی های تصفیه آب نیز از دیگر برنامه های تیم اعزامی منطقه آزاد قشم به ژاپن است.

مدیر پروژه جایکا در قشم گفت: سایت دفن پسماند، آشنایی با سیاست های توسعه صنعت و گردشگری شهر اُکیناوا، بررسی نقش مانگرو بر اکوسیستم نواحی ساحلی و تاثیر انسان بر اکوسیستم، بهره برداری از تجارب صیادی محلی، چگونگی تصفیه فاضلاب در مقیاس کوچک، بازیابی سواحل مرجانی و ماسه ای و حفظ و بهبود محیط زیست دلفین ها نیز از دیگر برنامه هایی است که تیم اعزامی قشم در این سفر با آنها آشنا می شود.

بنا به این گزارش، کارشناسان اعزامی منطقه آزاد قشم که در قالب دو تیم اکوتوریسم و محیط زیست و صنعت 26 شهریور ماه به ژاپن سفر کرده اند و قرار است پس از شرکت در دوره های آموزشی و برنامه هایی که برای آنان درنظر گرفته شده، 15 مهر ماه جاری به ایران باز گردند.


شناسه خبری: 43440

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو