انتقال دانش فنی به داخل کشور از ماموریت های اصلی مناطق آزاد است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43411
ساعت 13:45 شنبه 1 مهر 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از انتقال دانش فنی و تکنولوژی مناطق آزاد به داخل کشور براساس ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان بخشی از ماموریت های اصلی این مناطق نام برد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در حاشیه رونمایی از موتور حرارتی دوار به عنوان یک طرح دانش بنیان در مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و همچنین تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج مهمترین ماموریت های مناطق آزاد کشور براساس سیاست اقتصاد مقاومتی است.
وی با اظهار خرسندی از تولید موتور حرارتی دوار به عنوان یک طرح دانش بنیان در مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: جوانان کشور با تکیه بر اندیشه ناب امام خمینی (ره) و تاکید مقام معظم رهبری بر اصل مهم «ما می توانیم» و اختراع بسیاری از تجهیزات پیچیده چشم جانیان را به سمت ایران معطوف کرده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از جوانانی که موفق به طراحی و تولید موتور حرارتی دوار در مرکز بین المللی قشم شدند، به عنوان بخشی از جمعیت فعال ایران در حوزه دانش بنیان نام برد که هر روز در حال افتخار آفرینی برای کشور هستند.
وی در ادامه از دریا و آفتاب تابان قشم به عنوان دو مزیت برای استفاده فعالیت های تولیدی و دانش بنیان نام برد و اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه پیشنهادهای علمی و واگذاری زمین به بخش خصوصی در زمینه پرورش میگو شرایط مناسبی را برای پرورش این آبزی ارزشمند فراهم کرده است.به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با استفاده از دانش روز دنیا توانسته ایم در حوزه پرورش میگو با گذر از نُرم کشوری (2.5 تُن تولید میگو در هر هکتار)، این رقم را به 7 تُن در هکتار برسانیم و تلاش می شود این میزان را در چند فاز به ترتیب به 14، 20 و 30 تُن در هر هکتار افزایش دهیم.
او ادامه داد: برای رسیدن به تولید واقعی میگوی پرورشی همسطح با کشورهای مطرح جهان باید از فناوری های بهترین کشورها همانند نروژ استفاده کنیم.مومنی از بسته بندی مناسب به عنوان یکی از نیازهای اصلی ارزش افزوده و جذب مشتری در بخش های تولید نام برد و افزود: زنجیره فرآوری در زمینه شیلات باید از ابتدا تا انتها (تولید – مشتری) براساس استانداردهای بین المللی اجرا شود.
وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی هم با توجه به شرایط آب و هوایی قشم باید از فناوری روز دنیا برای تولید بهترین محصولات استفاده کنیم و سیاست ما در قشم بر اساس تولید توت فرنگی، فلفل، بادمجان، خیار و گوجه فرنگی طراحی شده است.
با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دکتر محمد رضا فرزانه استاد دانشگاه گرگان و مدیرعامل شرکت دانش بنیان طراحان انرژی سبز، حمدیر رضا رشیدی مهندس مکانیک ماشین های کشاورزی، فرامرز مومنی مدیرعامل شرما آب، برق و تاسیسات قشم و مرتضی شیخ زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مطنقه آزاد قشم، از نخستین موتور حرارتی دوار به عنوان یک طرح دانش بنیان در مرکز بین المللی رشد قشم رونمایی شد.

شناسه خبری: 43411

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو