داوران نهایی نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس معرفی شدند

مدیر فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد ارس داوران نهایی نخستین سوگواره عاشورایی ارس را که در حوزه شعر برگزار می گردد معرفی کرد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری، با اعلام این خبر گفت: داوری نهایی آثار رسیده به سوگواره شعر عاشورایی ارس برعهده اساتید برجسته ادبیات و شعر استان و کشور، دکتر امیرحسین الهیاری، استاد حسین مهرنگ، دکتر علی حاجی بلند و صالح سجادی خواهد بود.
وی افزود: پس از اتمام مهلت پذیرش آثار شعری در اول مهرماه، داوری مقدماتی و نهایی انجام و آثار برگزیده در هفته دوم مهرماه معرفی خواهد شد.
نصیری خاطرنشان کرد: این سوگواره در سطح استان آذربایجان شرقی و مناطق آزاد کشور طراحی شده و آیین اختتامیه آن 17 مهرماه با حضور جمعی از اساتید شعر کشور برگزار می گردد.
وی تصریح کرد: سوگواره در دو بخش عاشوایی و بخش ویژه برگزار می شود و بخش ویژه به موضوع عاشورا و فرهنگ شهادت و ایثار در حماسه مدافعان حرم اختصاص یافته است.
گفتنی است، دکتر امیرحسین الهیاری نویسنده، شاعر و مترجم باسابقه کشور است که تاکنون کتاب های مختلفی را در حوزه های مختلف ادبیات به چاپ رسانده است. وی که فارغ التحصیل رشته ی پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی است، بیش از 8 کتاب در حوزه ادبیات به چاپ رسانده و دهها عنوان نیز در دست آماده سازی و چاپ دارد. کتاب پری خوانی وی نیز برنده جایزه دهمین جشنواره شعر فجر شده است.
استاد حسین مهرنگ نیز فارغ التحصیل رشته ادبیات و متولد تبریز است. وی سابقه تدریس در دانشگاه دولتی تبریز، آزاد تبریز، آزاد بناب، تربیت معلم و دانشگاه های غیر انتفاعی را دارد. وی مربی شعر انجمن شاعران جوان تبریز است و داوری جشنواره های مختلف شعر و ادبیات را بر عهده داشته است.
دکتر علی حاجی بلند نیز عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور تبریز است. تالیف و ترجمه بیش از 10 عنوان کتاب در حوزه ادبیات و شعر از جمله فعالیت های ادبی حاجی بلند به شمار می رود. سوابقی چون تاسیس انجمن های ادبی، داوری جشنواره ها و عضویت در انجمن ها و گروه های ادبی نیز در کارنامه وی دیده می شود.
صالح سجادی، شاعر جوان استان نیز دیگر داور این جشنواره است. وی نیز علاوه بر تالیف و ترجمه دهها اثر ادبی که بیشتر این آثار در حوزه شعر است، داور 9 جشنواره از سراسر ایران نیز بوده است.

امتیاز به خبر :