اهمیت توسعه روابط میان ارمنستان و منطقه آزاد ارس

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در جلسه ای که در پایانه مرزی نوردوز با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس داشت گفت: روابط بین استانی و مناطق آزاد دو کشور برای ما مهم است.

به گزارش فرینا، سورن کارایان گفت: ایران برای ارمنستان همسایه بسیار مهمی است.
وی اظهار داشت: یقین دارم همکاری مناطق آزاد ارس و مغری برای توسعه همکاری دو کشور ثمربخش خواهد بود.
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان نسبت به آشنایی با شکل گیری منطقه آزاد ارس و بررسی آینده توسعه اقتصادی دو منطقه آزاد ابراز خرسندی کرد.
او گفت: تجربه نشان داده همکاری دوکشور هم مرز زمینه همکاری و فعالیت های اقتصادی منطقه ای و جهانی را فراهم می کند.
وی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها، گفت: فعالان اقتصادی بخش های صنعت و تجارت و همچنین مدیران راه اندازی منطقه آزاد مغری نیز امروز از ارس بازدید می کنند.
وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان با بیان اینکه همکاری مشترک مناطق آزاد ایران و مغری جابجایی و تحقق ناممکن ها را فراهم می کند، اظهار داشت: خرسندیم در نزدیکی ارمنستان منطقه آزادی فعال و توسعه محور وجود دارد.
کارایان گفت: قصد داریم با استفاده از امکانات مشترک در زمینه های صنعت، تجارت و گردشگری همکاری کنیم.
شهردار مغری نیز در این جلسه مشترک گفت: تدریس زبان فارسی در مدارس مغری شروع شده است.
شایان ذکر است، طی جلسات و بازدیدهای امروز از سایت های صنعتی و گلخانه ای، مراکز تاریخی و تجاری ارس، مقرر شد بزودی جلسه کارشناسی برای ایجاد زمینه ارتباط کاری بین فعالان اقتصادی ایرانی و ارمنی برپا شده و اهداف تعیین شده برای همکاری مناطق آزاد ارس و مغری محقق شود.
سخنگوی مطبوعاتی و مسئول روابط بین الملل وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری، شهردار مغری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، مسئول جنگلداری "های آندار"، مدیر و نماینده منطقه آزاد مغری و تعدادی از فعالان اقتصادی ارمنی فعال در ارمنستان و ایران سورن کارایان را در این سفر همراهی کردند.

امتیاز به خبر :