ارس آماده انتقال تجربیات برای راه اندازی منطقه آزاد مغری است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست بررسی راهکارهای توسعه همکاری مناطق آزاد ارس و مغری گفت: آماده همکاری و انتقال تجربیات برای راه اندازی منطقه آزاد مغری هستیم.

به گزارش فرینا، محسن خادم عرب باغی در جمع هیات ارمنی حاضر در ارس افزود: ارس تجربه چندین ساله در بخش های مهم و بخصوص تامین زیرساخت ها برای سهولت و موفقیت در جذب سرمایه گذاری دارد.
عرب باغی گفت: راه اندازی منطقه آزاد مغری امکان توسعه فعالیت های اقتصادی ایران و ارمنستان را فراهم می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: همکاری مناطق آزاد ارس و مغری امکان حضور تولیدات ایرانی در کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را فراهم کرده و میزان تعاملات اقتصادی ایران و ارمنستان را افزایش می دهد.
وی تاکید کرد با وجود تیم اقتصادی کارآمد قطعا مغری بزودی راه اندازی می شود.
گفتنی است، وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در راس هیات اقتصادی صبح امروز از پایانه مرزی نوردوز وارد ایران شد. محور سفر و بازدید این مقام جمهوری ارمنستان در سفر یک روزه به ارس، بررسی راهکارهای عملیاتی همکاری های دوجانبه مناطق آزاد ارس و مغری بود.
سخنگوی مطبوعاتی و مسئول روابط بین الممل وزارت توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری، شهردار مغری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری، مسئول جنگلداری "های آندار"، مدیر و نماینده منطقه آزاد مغری و تعدادی از فعالان اقتصادی ارمنی فعال در ارمنستان و ایران سورن کارایان را در این سفر همراهی کردند.

امتیاز به خبر :