استقبال از مشاور رییس جمهور با موسیقی لیوا و شوشی در منطقه سلخ قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43304
ساعت 23:11 جمعه 24 شهريور 1396
مردم مهربان روستای سلخ جزیره قشم با موسیقی لیوا و شوشی از مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه استقبال کردند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک و هیات همراه پس از بازدید از چند طرح صنعتی و خدماتی در نقاط مختلف جزیره قشم از جمله منطقه سلخ، با حضور در باغ آئین های زینت، با اجرای زیبای موسیقی لیوا و شوشی توسط هنرمندان بومی و همچنین سرودی که توسط کودکان اجرا شد، مورد استقبال قرار گرفتند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از اتاق ویژه صنایع دستی بانوان روستای سلخ و همچنین مراحل پخت نان و غذاهای محلی بازدید کردند.
زینت دریایی به عنوان مسئول باغ آئین های زینت که با حمایت سازمان منطقه ازاد قشم طی دو سال گذشته حضور چشمگیر در نمایشگاه های مختلف داخل و همچنین خارج از کشور داشته گزارشی از آئین های بومی و محلی را به اطلاع مشاور رئیس جمهور رساند.
وی با تاکید بر حفظ فرهنگ و هنر و آئین های بومی در جزیره قشم، گفت: خوشبختانه با حضور در جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف به ویژه در دو سال گذشته توانسته ایم با ارائه هنر صنایع دستی به مردم نقاط مختلف ایران و کشورهای چند کشور خارجی، از فرهنگ کهن خود نیز صیانت کرده ایم.
مسئول باغ آئین های زینت، یادآور شد: آنچه در کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن به عنوان جشن مِهر جان یاد می شود بر گرفته از جشن مهرگانی است که ما در هفتم مهر هر سال اجرا می کنیم و در حقیقت جشن مِهرجان صادرات فرهنگی مردم قشم به این کشورهاست.
بنا به این گزارش، زینت دریایی با شربت به لیمو، نوشیدنی های سرد و گرم و چندین غذای محلی از دکتر مرتضی بانک، حمید رضا مومنی و همراهان پذیرائی کردند.
مرتض بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پس ازبازدید از باغ آئین های زینت، جزیره قشم را به مقصد تهران با بدرقه حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و معاونان و مدیران این سازمان ترک کرد.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 43304

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو