بازدید مشاور رییس جمهور از مراحل طرح توسعه اسکله بهمن قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43293
ساعت 16:40 جمعه 24 شهريور 1396
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز (جمعه) به اتفاق حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مراحل طرح توسعه اسکله بهمن بازدید کرد.

به گزارش فرینا، طرح توسعه اسکله بهمن قشم از مهر ماه سال 1393 با هدف افزایش پهلوگیری شناورهای باری از 7 به 15 فروند با بیش از 650 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
تاکنون این طرح با بیش از 400 میلیارد ریال هزینه 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مراحل بعدی آن نیز با نظارت کارشناسان معاونت فنی و زیربنایی در حال تکمیل است.
اجرای عملیات لایروبی، احداث سپرهای فلزی، احداث اسکله ها و ایجاد حوضچه مناسب و ایمن با هدف تسهیل در پهلو گیری شناورهای بزرگ، بخشی از اهداف این پروژه است که به اطلاع مشاور رئیس جمهور رسانده شد.
همچنین عنوان شد که کوبش سپرهای فلزی، اجرای سیستم سازه ای زیر ریل جرثقیل های زرافه ای، ایجاد عرشه و تیر پشتیبانی و دیوارهای پشت بند، میل های مهاری مربوطه و ملحقات اسکله از جمله فندرو بولارد از دیگر برنامه های اجرای این پروژه مهم در منطقه آزاد قشم است.
با اجرای این طرح، علاوه بر پهلوگیری همزمان 7 لنج باری، امکان تخلیه و بارگیری برای هشت شناور بزرگ با ظرفیت 5 تا 10 هزار تُنی نیز فراهم می شود.
شرایط برای پهلوگیری شناورهای 5 هزار تُن در اسکله بهمن قشم تا دو ماه آینده و مراحل پهلوگیری شناورهای 10 هزار تُن هم در ایام دهه مبارک فجر آماده می شود.
تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش واردات و صادرات کالای فعالان اقتصادی در قشم از دیگر اهداف اجرای این طرح بزرگ می باشد.
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور پس از انتصاب به این مسئولیت، منطقه آزاد قشم را به عنوان نخستین مقصد سفر خود بین مناطق آزاد کشور انتخاب کرد و شب گذشته از طریق فرودگاه بین المللی قشم و با استقبال حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه وارد این جزیره در جنوب ایران شد.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 43293

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو