شکستن رکود اقتصادی در مناطق آزاد با ارتقاء درجه خدمات بانک ها

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43285
ساعت 17:47 چهارشنبه 22 شهريور 1396
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ارتقاء درجه بانک ها در مناطق آزاد و تصمیم گیری مستقل می توان رکود اقتصادی در این مناطق را به جنبش اقتصادی تبدیل کرد.

به گزارش فرینا، کیهان عباسیان درنخستین جلسه شورای هماهنگی و همکاری بانک ها و موسسات مالی – اعتباری قشم در سال 1396، اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد قشم، بانک ها و فعالان اقتصادی به عنوان سه ضلع توسعه در این منطقه می توانند به موفقیت فعالیت های اقتصادی در این جزیره کمک کنند.
به گفته وی، بانک ها با دریافت معوقات خود و ارائه تسهیلات به تولیدات صادرات محور می توانند چرخه اقتصادی در این منطقه را فعال تر کنند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در زمینه ارائه ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی در مناطق آزاد با بانک مرکزی مذاکرات مهمی را انجام داده است.
وی از جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قشم نیز به عنوان یکی دیگر از سیاست های مهم  اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم با هدف ارتقای فعالیت های پایدار این حوزه نام برد و اظهار امیدواری کرد با ورود بانک های افشور، فراساحل و خارجی در مناطق آزاد شاهد شکوفایی فعالیت های اقتصادی در این مناطق باشیم.
در ابتدای این نشست، سرپرست مدیریت نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه گزارشی از روند فعالیت بانک ها در این منطقه، گفت: بانک ها و موسسات مالی و اعتباری فعال در این جزیره سال گذشته اقدام به تمدید یا دریافت مجوز فعالیت خود براساس قوانین و مقررات سازمان منطقه آزاد نمودند.
امیر سلکی، اعلام کرد: برنامه چهار ساله ای برای نقش آفرینی بانک ها در بخش فعالیت های اقتصادی با ایجاد کمیته تخصصی با حضور رئیسان بانک ها و مدیران اقتصادی سازمان منطقه آزاد تدوین خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی کمیته تخصصی، ارزیابی دقیق فعالان اقتصادی با هدف معرفی آنان به بانک ها و موسسات مالی – اعتباری برای دریافت تسهیلات محصولات تولیدی صادرات محور است.
به گفته سرپرست مدیریت نظارت بر عملکرد فعالین اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم، جذب بانک های افشور، فراساحل و خارجی از سیاست های مهم این سازمان با هدف ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی  با کارمزد منطقی است که امیدواریم این اتفاق با سیاست های دولت تدبیر و امید هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.
در این نشست رئیسان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری شامل ملی، ملت، صادرات، کشاورزی، مسکن، رفاه، سپه، توسعه صادرات، شهر، پاسارگاد، ایران زمین، سامان، قوامین، کوثر، مهر ایران، ثامن و موسسه اعتباری نور با استقبال از برگزاری اینگونه نشست ها، بر اهمیت ارتقای درجه شعب بانک ها در این جزیره با هدف تصمیم گیری مستقل برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی استقبال کردند.

شناسه خبری: 43285

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو