قشم قطب آزمایشگاهی محصولات حلال ایران است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43284
ساعت 17:47 چهارشنبه 22 شهريور 1396
رئیس مرکز تحقیقات حلال کشور از اداره کل غذا و داروی منطقه آزاد قشم به عنوان قطب آزمایشگاهی محصولات حلال در جمهوری اسلامی ایران نام برد.

به گزارش فرینا، بهروز جنت گفت: اداره کل غذا و داروی منطقه آزاد قشم با داشتن پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و تائیدیه سازمان غذا و داروی کشور به مرکز آزمایشگاهی محصولات حلال کشور تبدیل شده است.
وی با اشاره به حضور کارشناسان حوزه های مختلف مرکز ملی تحقیقات حلال در منطقه آزاد قشم، افزود: نمایندگان حوزه های مختلف این مرکز با هدف پُربار کردن همایش اصلی که 22 تا 24 آذر ماه در شهر مقدس مشهد برگزار می شود پیش نشست هایی را در مراکز مرتبط با همایش از جمله قشم برگزار می کنند.
به گفته رئیس مرکز تحقیقات حلال کشور، نصب نشان و علامت ویژه حلال بر روی محصولات تولیدی و صادراتی کشورهای مسلمان از برنامه های اصلی همایش بین المللی مشهد خواهد بود.
او یادآور شد: مواد غذایی تولیدی در جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی براساس قوانین اسلام طبعا حلال هستند اما برای ارائه به مسلمانان در هر نقطه از جهان و همچنین مصرف کنندگان ادیان دیگر لازم است نشان حلال را بر روی محصولات تولیدی نصب کنند.
 جنت بیان داشت: نشان حلال در جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر اسلامی با هدف نصب بر روی محصولات تولیدی طراحی شده است.
وی با اشاره به پیشرفت ایران درحوزه تولید محصولات غذایی، افزود: ثبت نشان حلال روی محصولات تولیدی صادراتی کشورمان می تواند شمار بیشتری از مسلمانان و دیگر ادیان را به خرید این محصولات ترغیب کند.
رئیس مرکز تحقیقات حلال کشور تاکید کرد: به طور حتم اداره کل غذا و داروی منطقه آزاد قشم به عنوان مرکز آزمایشگاهی معتبر این حوزه می تواند در آینده نزدیک خدمات مرتبط با نشان حلال را به  تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات غذایی کشور ارائه کند.
بنا به این گزارش، پیش نشست همایش بین المللی حلال مشهد مقدس با حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بهروز حجت رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال، نفیسه صادقی مدیر امور بین الملل این مرکز و 28 تن از مسئولان و کارشناسان مرتبط با این مرکز از جمله کاظم قربانی مدیرکل غذا و دارو منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 43284

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو