ارزیابی تئاتر قشم توسط داوران مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43237
ساعت 15:49 يکشنبه 19 شهريور 1396


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از انتخاب بهترین های هنر نمایش تئاتر جزیره قشم و هرمز توسط داوران مطرح کشورمان با هدف راهیابی یکی از شش گروه نمایش به جشنواره بین اللملی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حمید رضا اردلان، مهدی میامی و حسن رونده از داوران بنام کشورمان طی روزهای 21 تا 23 شهریور ماه داوری چهارمین جشنواره تئاتر استانی این منطقه را بعهده دارند.
وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر استانی هر سال در مراکز استان ها برگزار می شود، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با دریافت اختیارات ویژه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال نیز همانند گذشته این جشنواره را برگزار می کند.
به گفته موسوی اجاق، انجمن نمایش قشم دارای 400 عضو فعال است که هنرمندان گروه تئاتر این جزیره با اجرای نمایش های هنری یکی از فعال ترین انجمن های نمایش کشور محسوب می شوند.
وی اعلام کرد: هنرمندان شش گروه تئاتر قشم برای کسب موفقیت در چهارمین جشنواره تئاتر استانی حدود یک سال تلاش کرده اند که از میان آنها تنها یک گروه با نظر داوران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر که همزمان با ویژه برنامه های دهه مبارک فجر در تهران برگزار می شود، راه می یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه شش گروه نمایش تئاتر جزیره از میان 12 گروه انتخاب شده اند، افزود: روز 21 شهریور ماه سه نمایش کَمات، راش و قُرُق دریا از ساعت 16 تا 22 طی سه سانس توسط هنرمندان جزیره قشم روی صحنه می روند.
چیچک های موم گَپو، جَهله های شکسته و لوار نیز سه نمایش دیگری است که به گفته موسوی اجاق در روز دوم چهارمین جشنواره تئاتر استانی (22 شهریور) در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توسط هنرمندان قشمی اجرا می شوند.
او بیان داشت: چهارمین جشنواره تئاتر منطقه آزاد قشم میزبان اصغر همت چهره شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون و همچنین استاد دانشگاه، به عنوان مهمان ویژه خواهد بود.
موسوی اجاق با اشاره به اینکه طی سه روز برپایی این جشنواره سینما خلیج فارس تعطیل می باشد، گفت: مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تئاتر استانی روز 23 شهریور ماه با انتخاب بهترین های این حوزه در قشم به پایان می رسد  و از روز 24 شهریور ماه نمایش فیلم های مطرح روز کشورمان در سینما خلیج فارس آغاز خواهد شد.
«کمات» به کارگردانی فتاح تیمار و نویسندگی سید محمد باری زاده، «راش» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول رنجبر و «قُرُق دریا» به کارگردانی مهدی زارعی از جزیره هرمز و نویسندگی خداداد عزیزی روز 21 شهریور ماه توسط هنرمندان تئاتر قشم روی صحنه می رود.
علاقمندان به هنر تئاتر در روز 22 شهریور ماه می توانند «چیچک های موم گَپو» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرسول دریا پیما، «جَهله های شکسته» به کارگردانی و نویسندگی ابوطالب احدی و نمایش «لوار» به نویسندگی و کارگردانی امید الماسی نیا را در تالار آئینه قشم تماشا کنند.
شایان ذکر است که سال گذشته نمایش «وهم سرخ» جزیره قشم با نظر داوران به جشنواره تئاتر فجر راه یافته بود.
 جزیره قشم با یکهراز و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

شناسه خبری: 43237

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو