ارائه تسهیلات جدید برای تکمیل مراکز اقامتی ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از ارائه تسهیلات جدید برای تکمیل هتل ها و مراکز اقامتی ارس، خبر داد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده، با اعلام این خبر گفت: در راستای رویداد بین المللی تبریز 2018 و برای خدمات رسانی هر چه بهتر به گردشگرانی که در سال 2018 به استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس سفر می کنند، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است تا هتل ها و مراکز اقامتی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی بتوانند نسبت به احداث و تکمیل کامل مرکز اقامتی خود اقدام کنند.

داداش زاده افزود: این تسهیلات با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی فراهم شده است و پس از بررسی دقیق پرونده پروژه های سرمایه گذاری فعال در این حوزه، تسهیلات مورد نیاز سریعا به سرمایه گذاران تعلق خواهد گرفت.

وی رویداد تبریز 2018 را فرصت مناسبی برای تکمیل زیرساخت های گردشگری عنوان کرد و گفت: با تسهیلات درنظر گرفته شده برای رویداد 2018 ، می توانیم شاهد اضافه شدن حداقل 500 تخت به ظرفیت اقامتی منطقه آزاد ارس باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در حال حاضر 5 پروژه سرمایه گذاری در بخش اقامتی و هتلینگ، در منطقه آزاد ارس در حال تکمیل هستند و در صورت ارائه تسهیلات، این پروژه ها تا یک سال آتی آماده ارائه خدمات به گردشگران خواهند شد.

گفتنی است، منطقه آزاد ارس، یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی در طول ایام سال بوده و وجود بیش از 40 جاذبه فرهنگی، تاریخی و طبیعی از جمله آثار ثبت جهانی شده، باعث می شود که گردشگران خارجی رویداد 2018 نیز از این منطقه دیدن کنند.
 

امتیاز به خبر :