ارس در اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد پیشگام است

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در گردهمایی هنرمندان و پیشکسوتان شمالغرب کشور با هدف پیشگیری از اعتیاد از منطقه آزاد ارس به عنوان یک منطقه پیش رو در زمینه مبارزه با اعتیاد یاد کرد.

به گزارش فرینا، محمد نصرتی در این گردهمایی ضمن اشاره به اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور، گفت: حرکت به سمت اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد یکی از اولویت های ستاد است و در این زمینه علاوه بر نیاز به حضور تمام مردم در صحنه، باید ظرفیت های گروه های هنری نیز بیشتر مدنظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: اعتیاد مشکل فردی نیست و در صورت افزایش میزان اعتیاد همه آسیب می بینیم. بر همین اساس، نقش علما، ورزشکاران و هنرمندان بیشتر مشخص می شود.
نصرتی افزود: ایجاد اشتغال برای افراد رها شده از بند اعتیاد ضروری است و داشتن شغل به این افراد، هویت اجتماعی و خانوادگی، اعتماد به نفس و امید می دهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به پیشگامی ارس در مبارزه فرهنگی با اعتیاد، اظهار کرد: تغییرات و تحولات امروز ارس مایه خوشحالی است و این توسعه در سایه امنیت، وحدت و همدلی اتفاق افتاده است.
نصرتی در ادامه گفت: ارس منطقه مهمی در کشور است و بخش مهمی از تاریخ و هویت ماست.
نصرتی با اشاره به فضای سایبری و خطرات آن، ادامه داد: نبرد این روزهای دشمن بیشتر در جبهه فرهنگی اتفاق می افتد و حملات دشمن بیشتر در این محیط ها انجام می شود.
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر، استفاده جوانان از موارد انرژی زا در باشگاه های بدنسازی ، استفاده از موارد افزایش دهنده قدرت جنسی، استفاده بی رویه از لوازم آرایشی که اغلب به صورت ماسک روانه بازار می شود و استفاده از داروهای لاغری، قلیان و سیگار است که می تواند مقدمه ورود به اعتیاد باشد.
نصرتی در پایان گفت: اگر در جامعه نشاط و شور اجتماعی باشیم و جوانان در اوقات فراغت بیکار نباشند، مطمئنا به سمت موارد مخدر نمی روند.
در ادامه برنامه نیز مدیر امور اجتماعی، سلامت و ورزش سازمان منطقه آزاد ارس به تشریح برنامه های صورت گرفته در سازمان منطقه آزاد ارس پرداخت.
محمد صادق نافذی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد ارس در کنار فعالیت های اقتصادی از مسایل فرهنگی غافل نشده است و اقداماتی در حوزه های جریان سازی و آگاه سازی موضوع سلامت در منطقه، توانمندسازی جامعه محلی، انجام پژوهش های میدانی , توسعه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی در سال های اخیر انجام یافته است.
وی تهیه و توزیع 3000 جلد کتاب، توزیع 200 سی دی آموزشی، مشارکت در ساخت 5 فیلم که 3 فیلم در حوزه آسیب های اجتماعی است و 1650 ساعت دوره و کارگاه توانمندسازی جامعه محلی را از جمله برنامه مهم سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه عنوان کرد.
گفتنی است، در این گردهمایی که به همت سازمان منطقه آزاد ارس و با حضور هنرمندان و پیشکسوتان استان برگزار شد، با اکران فیلم "بیگانه در خانه1" و "زیرپل" به تهیه کنندگی و کارگردانی محراب نوروزی (سفیر فرهنگی هنری استانداری آذربایجان شرقی) از این هنرمند تجلیل شد.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
امتیاز به خبر :